امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


مشکل فرزندآوری در جامعه صرفا اقتصادی نیست بلکه بحث فکری، فرهنگی و نگرشی دارد

نماینده ولی فقیه در استان روز چهارشنبه در همایش ملی جوانی جمعیت در استان با بیان اینکه واقع بینانه باید گفت مشکل فرزندآوری در جامعه صرفا اقتصادی نیست بلکه بحث فکری، فرهنگی و نگرشی را هم در بر می گیرد، افزود: در گذشته خطاهایی در این زمینه صورت گرفت و متاسفانه یکی از ویژگی های جامعه ما این است که همیشه به دنبال مقصر می گردیم.

وی با بیان اینکه تصور می کنیم وقتی مقصر مساله پیدا شد، تمامی مشکلات برطرف می شود، اضافه کرد: در حال حاضر محققان کشورمان می گویند تا رسیدن به بحران پیری در کشور ۶ سال بیشتر فرصت نداریم که این موضع قطعی و علمی است.

امام جمعه زنجان گفت: اگر در این مدت به طور جدی کار نکنیم و به عبارتی دیگر مانع تراشی انجام دهیم، نمی توان به اقدامات تعیین شده امیدوار بود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بخشی از موضوع جوانی جمعیت به حوزه متولیان امر در حوزه سلامت و بخش دیگری به قوانین و مقررات مربوط است، ادامه داد: یک بخش دیگر موانع موجود در این زمینه است و در این میان بحث مشاوره های پیش از ازدواج اهمیت زیادی دارد که باید جدی گرفته شود چون ۱۲ ساعت جلسه تعیین شده، کارآیی لازم را ندارد.

وی با بیان اینکه مشاوره های پیش از ازدواج می تواند به صورت استانی تدوین و ارائه شود، اظهار داشت: باید جامعه شناساسان، روانشناسان و اساتید مشاوره در این خصوص با جدیت وارد میدان عمل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه اتحاد و همبستگی کلید حل مشکلات و موانع پیش روی کشور است، ادامه داد: طی چند سال گذشته مقام معظم رهبری، آژیر خطر پیری جمعیت را برای مسوولان و متولیان امر کشور به صدا در آوردند که در مدت باقیمانده باید با جدیت وارد عمل شد، در غیر این صورت با معضلاتی مواجه می شویم.

وی افزود: اسلام نسبت به ازدواج اهمیت زیادی داده است و هیچ تصمیمی نزد پروردگار محبوب تر از ازدواج نیست.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید