امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


پیامبران برای برانگیختن و شکوفا کردن گنجینه‌های درون انسان‌ها مبعوث شده‌اند

 

 

 

 

آیین تجلیل از برترین‌های فرهنگ و هنر استان زنجان در سال 1400 عصر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان و دیگر مسئولان استانی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این جلسه آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پیامبران برای برانگیختن و شکوفا کردن گنجینه‌های درون انسان‌ها مبعوث شده‌اند، امام خمینی(ره) فرمودند، انبیا آمدند تا کارخانه  انسان‌سازی راه‌اندازی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به تلاش‌های پیامبر اکرم (ص) در سرزمین حجاز اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) توانست در نیم قرن در تاریکترین نقطه دنیا که جهل و ظلمت در آن بیداد می‌کرد و بویی از فرهنگ، تمدن، اخلاق و عاطفه نبود و شغل آن‌ها غارتگری بود انسان‌هایی تربیت کند که خروجی آن افرادی مانند مقداد، ابوذر و سلمان شود.
وی افزود: پیامبر (ص) در زمانی مبعوث شد که در آن زمان فقط تمدن مصر باستان و دو امپراتوری ایران و روم بود و پیامبر (ص) توانست مسلمانان را قدرت برتر جهان کند.
خاتمی بیان کرد: وظیفه پیامبران رساندن پیام خداوند به مردم و شکوفا کردن استعدادهای درون آن‌ها بود. 
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به هنر اشاره کرد و گفت: هنر در قالب‌های زیاد و مختلفی از جمله شعر، نثر، مداحی، موسیقی و بسیاری از هنرهای دیگر جلوه‌نمایی می‌کند و مهم این است که این هنرها نزد چه کسانی است و چگونه از آن استفاده می‌کنند. در واقع باید هنرمندان قدر استعداد و هنرخود را بدانند و از آن به شیوه درست استفاده کنند.
امام جمعه زنجان بیان کرد: هنر متعالی، هنری است که عواطف، احساسات و توجهات را به خود جذب کند و مورد تحسین همه قرار گیرد

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید