امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


۱۳ آبان روز اعلام قدرت و هویت ما است

آیت‌الله علی خاتمی صبح امروز در آیین نواختن زنگ استکبارستیزی در زنجان اظهار کرد: مخاطب شعار «مرگ بر آمریکا» مردم این کشور نیستند، بلکه آنچه برای ما مهم است، به سردمداران حکومت آمریکا مربوط می‌شود که خوی استکباری دارند.

وی با اشاره به اینکه معنای لغوی استکبارطلب، بزرگ‌بینی است، بیان کرد: گاهی یک فرد شخصیت بالایی ندارد و آدم بزرگی نیست اما چون تکبر دارد، خود را از همه برتر و بالاتر می‌بیند و خود را تافته جدا بافته می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ سال از استقلال آمریکا نمی‌گذرد اما از همان ابتدا خوی استکباری در آن‌ها وجود دارد و حقوق بشر را ابزار سرکوب دیگران قرار دادند اما باید بدانند زمان "بزن در رو" گذشته و اگر آمریکا می‌توانست به کشور ما حمله کند و نتیجه بگیرد، یک ساعت هم کوتاه نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه پهبادهای آمریکایی وارد جغرافیای ما شده و سرنگون شدند و آمریکا نیز خود قبول داشت که به آسمان کشور تجاوز کرده است، گفت: آمریکا برای کودتای ۲۸ مرداد هنوز عذرخواهی سیاسی نکرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: محمدرضا شاه با تمام توان به آمریکا خدمت کرد اما آمریکا اجازه نداد برای معالجه به کشور آن‌ها برود، فقط در این صورت اجازه داد که با هواپیمای نظامی برود و در بیمارستان نظامی عمل شود و دوران نقاهت را به مراکش برگردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: روز ۱۳ آبان روز اعلام قدرت و هویت ما است، نه به کسی ظلم می‌کنیم و نه حاضریم زیر بار ظلم برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: استکبارستیزی امروزه در فرهنگ جهانی به ایران تعلق دارد و ما به تبعیت از مقام معظم رهبری و تأسی از فرهنگ مترقی شیعه، پرچم‌دار استکبارستیزی در جهان هستیم.

ابراهیم رفیعی افزود: روز ١٣ آبان صرفا روز دانش‌آموز نیست و در این روز اتفاقات مهمی رخ داده است، تبعید حضرت امام (ره) از ایران به ترکیه که عنصر مهم در انقلاب بودند، تلاش معلمان و دانش‌آموزان انقلابی جهت اثر مثبت در انقلاب با تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی که تعداد کثیری از دانش‌آموزان به شهادت رسیدند و روز دانش‌آموز نام گرفت و اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان فهیم انقلابی در ١٣ آبان ٥٨ که حضرت امام از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند، از جمله اتفاقات این روز است.

در انتهای این مراسم، زنگ استکبارستیزی با حضور استاندار زنجان، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و مسئولان در مدرسه شاهد امام حسین (ع) نواخته شد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید