امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


هنرمندان نقش بسزایی در معرفی تاریخ دفاع مقدس دارند

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی شنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب «سرو سرود» ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هنر قالب مهم در ماندگاری و معرفی تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود.

ایشان با اشاره به اینکه هنرمندان جایگاه مهمی در معرفی تاریخ دفاع مقدس دارند، بیان کرد: خداوند به شعرا ذوق و احساس برتر برای بیان فضائل اهل بیت (ع) داده است که باید در این مسیر با متون دینی مأنوس و مطالعه تاریخ را از یاد نبردند و به این موضوع توجه داشته باشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شعر حدیثی است که برای بیان فراغ سروده می‌شود و هر شخص نگاه متفاوت نسبت به آن دارد، افزود: شعری ماندگار است که ریشه در آب داشته باشد که در اینجا منظور از آب وحی الهی است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه منظور از وحی الهی در واقع به تعبیری حیات است، افزود: شعری که ریشه در وحی الهی داشته باشد، ماندگار و زنده خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس در تعبیر مقام معظم رهبری گنجی بی پایان است که باید به درستی از آن بهره‌برداری شود

ایشان با تأکید بر استفاده از ظرفیت هنرمندان در بیان وقایع دفاع مقدس گفت: هنرمندان از جایگاه مهمی برای معرفی و شناساندن فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس دارند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید