امروز پنج شنبه, 30 فروردين 1403 - Thu 04 18 2024

منو


معضلات منطقه بدون نظر ایران برطرف نمی‌شود


آیت‌الله علی خاتمی در آیین بزرگداشت فرماندهان عملیات ثامن الائمه اظهار داشت: یک سال پس از محاصره آبادان عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه شکل گرفت و در حماسه‌ای بزرگ در کوتاه‌ترین زمان حصر آبادان شکسته شد و به اهداف تعیین شده دست یافتند.
ایشان خلوص رزمندگان را یکی از دلایل موفقیت در این عملیت در زمانی کوتاه عنوان کرد و افزود: در این عملیات از تاکتیک‌های مقطعی و حساب شده استفاده کردند و وحدت نیروهای سپاه و ارتش عملیات را به پیروزی رساند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه آزاد و مستقل زندگی کردن هزینه دارد، ابراز کرد: بردگی، حقارت و تحت سلطه زندگی کردن هزینه‌های بیشتری دارد اما هزینه استقلال و آزادی لذت‌بخش و غرورآفرین است.
ایشان بهره‌مندی از نعمت آزادی را  زندگی شرافتمندانه و انسانی خواند و گفت: کسی که تن به ذلت دهد روزی چند بار زیر یوغ دشمن می‌میرد که این زندگی ننگی در تاریخ است.
خاتمی با اشاره به اینکه عمر انسان‌ها کوتاه اما عمر جهان طولانی است، بیان کرد: محققان عنوان کردند که 11.5 میلیارد سال از حیات جهان کشف شده اما هنوز هم روزانه افق‌های جدیدی از تاریخ حیات و هستی بر روی انسان گشوده می‌شود.
وی با بیان اینکه انسان‌ها علاقه زیادی دارند که در این دنیا بمانند و عمر طولانی داشته باشند تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که هر انسانی باید روزی از این دنیا برود اما کسانی که از عزت، خاک و تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنند نام نیکی از خود در حیات تاریخ به یادگار می‌گذارند.
امام جمعه زنجان با اشاره به تغییرات در جغرافیای کشور خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هرگاه کشور مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته بخشی از خاک کشور به دلیل بی‌لیاقتی سلاطین جدا شده اما در هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: پیروزی ایران در آغاز جنگ تحمیلی رقم زده شده بود اما باید مقاومت می‌کردیم و 220 هزار شهید می‌دادیم تا نتیجه می‌گرفتیم.
ایشان با اشاره به اینکه ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی غلام حلقه به دوش آمریکا و اسرائیل بود، ابراز کرد: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، هیچ معضلی در منطقه بدون نظر ایران برطرف نمی‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید