امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند عزم جدی است ‎

 

آیت الله علی خاتمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت در فرهنگسرای امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  بهترین سنین آموزش قرآن در کودکی و در داخل خانه است. 

امام جمعه زنجان افزود: پدران و مادران برای فرزاندان دو وظیفه دارند که اول گذاشتن نام مناسب و دیگری آموزش قرآن برای فرزندانشان است که باید در عمل به آموزه‌های قرآن اهتمام لازم را به خرج دهند.

امام جمعه زنجان با اشاره به تلاوت قرآن از سوی کودکان و تربیت دینی بیان کرد: تلاوت قرآن در روح فرزندان و در صفای باطن آن‌ها اثرگذار است. 

ایشان با اشاره به وضعیت مطلوب استان زنجان در مورد توجه والدین به فرزندان در موضوع آموزش قرآن ابراز کرد: توجه والدین در مورد آموزش قرآن به فرزندان وضعیت مطلوبی دارد. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند از فرهنگ قرآنی عقب هستیم، تاکید کرد: یک عزم همه جانبه برای برطرف کردن این نقص  می‌خواهد که خانواده‌ها، نهادهای قرآنی و خود جوانان باید همت را برای به وجود آمدن فرهنگ قرآنی ایجاد کنند. 

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند از فرهنگ قرآنی عقب هستیم منظور یک نهاد یا یک سازمان خاص نیست و در مجموع فرمودند که وضعیت مطلوبی نداریم و باید همه با هم تلاش کنیم. 

امام جمعه زنجان گفت: نهادهای قرآنی در طول سال نمایشگاه‌های قرآنی متعددی دارند و برای ایجاد فرهنگ قرآنی در بین آحاد مردم تلاش می‌کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید