امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


جبران عقب‌ماندگی کشور نیازمند رشد شتابان علمی است

آیت‌الله علی خاتمی امروز در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش سبلان اظهار داشت: استدلال مقام معظم رهبری از مطرح کردن مباحث علمی دانش‌بنیان و جنبش نرم‌افزاری، این بود که دنیا با سرعتی پتابان رو به جلو حرکت می‌کند و ناجوانمردانه مار را عقب نگه داشته است.

ایشان با اشاره به عقب‌ماندگی کشور در دوران قاجار و پهلوی ابراز کرد: حرکت‌های معمولی برای رسیدن به رشد علم و فناوری دنیا کافی نیست و باید با حرکتی شتابان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها گام برداریم.

امام جمعه زنجان با اشاره به وجود ظرفیت‌ها علمی و استعدادهای فراوان در کشور بیان کرد: برخی از ایده‌ها و ابداعات به تجاری‌سازی می‌رسند و تعدادی دیگر ممکن است قابلیت تجاری‌سازی نداشته باشند اما برخی از نیازهای کشور را در سایر مسائل برطرف می‌کنند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در زمان جنگ بسیاری از تسلیحات جنگی کشور وارداتی بود اما اکنون بیش از یک هزار و 500 نوع جنگ‌افزار دفاعی در معرض نمایش دنیا قرار گرفته است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به وجود 4.5 میلیون دانشجو در کشور عنوان کرد: امروزه دانشگاه رفتن در جامعه یک منزل اجتماعی محسوب می‌شود در حالی که باید این فرهنگ در خانواده‌ها با هدف علم‌آموزی و ارتقای سطح دانش همراه با کارآفرینی اصلاح شود.

ایشان عقب‌ماندگی را بالاترین دشمن کشور خواند و گفت: آمار مقالات علمی نشان از جایگاه والای کشور در عرصه‌های جهانی دارد که باید این رشد در راستای پیشرفت کشور شتاب گیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید