امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نگاه غرب به بانوان و زنان جامعه نگاهی ابزاری است

 

 

 

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی بعد از ظهر در همایش «دختران، حمایت‌های روانی-  اجتماعی، توسعه پایدار» اظهار کرد: انسان جایگاهی رفیع در عالم خلقت دارد.

وی با اشاره به ارسال کتاب‌ها و پیامبران متعدد برای هدایت انسان‌ها توسط خداوند عنوان کرد: هدف از این ارسال‌ها راهنمایی و هدایت انسان به عنوان اشرف مخلوقات بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در دین اسلام برتری انسان‌ها براساس تقوا است، افزود: این دین بیش از توجه به بعد جسمی به بعد عبادی و اخلاقی افراد توجه دارد.

خاتمی با بیان اینکه در دین اسلام جنسیت یک امتیاز محسوب نمی‌شود، اضافه کرد: مسؤولیت زندگی بر دوش خانم و آقا به صورت مساوی و براساس توانمندی‌های آنان است.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت هر جامعه‌ای را دختران و زنان تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: اسلام نسبت به این افراد نگاهی منطقی داشته و پس از ظهور دین مانع از زنده به گور کردن دختران توسط اعراب جاهل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دین اسلام تفکر ظالمانه مسلمانان نسبت به دختران را از بین برد، اضافه کرد: دین اسلام نشان برتری را تنها تقوا دانسته است.

خاتمی با اشاره به اینکه نگاه غرب به بانوان و زنان جامعه نگاهی ابزاری است، افزود: در دنیای غرب به ظاهر حامی حضور زنان در جامعه است ولی از بانوان به عنوان ابراز نگاه می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه نقش خانواده‌ها کم‌رنگ‌تر شده است، اضافه کرد: این موضوع به دلایل مختلف از جمله وجود ماهواره، بالا رفتن آگاهی، رسانه‌های زیاد و عدم توانایی گفتن نه است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد توانایی گفتن نه را ندارند، اظهار کرد: باید کودکان به ویژه دختران توانایی گفتن نه را به شرایط خطرات داشته باشند.

خاتمی با اشاره به اینکه امروزه بیشتر فروشندگان مغازه‌ها بانوان هستند، گفت: حضور دختران با پوشش‌های خاص به عنوان فروشنده در بسیاری از مغازه‌ها متناسب با شان و منزلت آن‌ها نبوده و مغازه داران از آنها به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ استفاده می‌کنند.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید