امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو


80 درصد از افراد بیکار، فاقد مهارت هستند/ لزوم مهارت‌آموزی برای ایجاد زمینه اشتغال در زنجان

 

 

 

 

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در نخستین همایش رویکردهای نو در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: در راستای ایجاد زمینه‌های اشتغال آموزش مهارت به اقشار مختلف جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایشان با بیان اینکه بر اساس آمار بیکاری 80 درصد از افراد بیکار در جامعه فاقد مهارت هستند، گفت: با آموزش مهارت‌های مختلف به افراد فارغ‌التحصیل می‌توان در راستای ایجاد اشتغال گام‌های مؤثری برداشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در گذشته همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دنبال پیدا کردن شغلی دولتی بودند، گفت: در گذشته این افراد به دنبال مهارت‌آموزی نبودند.

ایشان با بیان اینکه در ارتباط با کار و اشتغال، مهارت‌آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در ارتباط با کار و اشتغال باید زمینه‌های مهارت آموزشی برای افراد ایجاد شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به لزوم تجهیز به سیستم‌ها و شیوه‌های نوین مهارت آموزشی در راستای ایجاد اشتغال برای افراد جامعه عنوان کرد: در دنیا دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود می‌داند که دولت در دادن شغل برای او هیچ وظیفه‌ای ندارد.

ایشان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز به فعالیت دانشگاه علمی و کاربردی در عرصه آموزش مهارت به دانشجویان و ایجاد زمینه اشتغال بسیار مؤثر بوده است، ابراز کرد: باید این دانشگاه در سال 57 راه‌اندازی می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به وجود تعداد بسیاری افراد بیکار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در استان زنجان ابراز کرد: این افراد برای ورود به بازار کار فاقد مهارت بوده و فنی و حرفه‌ای فرصت مناسبی برای مهارت‌آموزی افراد ایجاد کرده است.

ایشان با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای در راستای افزایش جذب افراد به حضور در دوره‌های آموزشی این مرکز به امر تبلیغ اهمیت بیشتری قائل شوند، گفت: با معرفی افرادی که با حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای صاحب شغل شده‌اند می‌توان در این راستا اقدام کرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: باید با تشویق جوانان برای آموزش مهارت در راستای ایجاد زمینه‌های اشتغال اقداماتی در استان زنجان انجام گیرد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

 

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید