امروز شنبه, 15 ارديبهشت 1403 - Sat 05 04 2024

منو


انجام فرایض دینی شخصی اعم از نماز و روزه و سایر واجبات ،معروف حق الله می باشند و ترک آنها منکر حق اللهی است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 122

 

 

 

آیت اله خاتمی، نماینده ولی وفقیه در استان و امام جمعه زنجان در کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر با حضور معاونین و مدیران کل ستادی استانداری بصورت ارتباط ویدئو کنفرانسی که با کلیه دستگاههای اجرایی استان برقرار بود ،امربمعروف و نهی از منکر را به سه دسته اصلی تقسیم نمودو افزود: معروف و منکر در دسته حق الله ، حق الناس و یا در دسته مشترک بین حق الله و حق الناس است.

امام جمعه زنجان،با اشاره به واجبات فردی ابراز داشت: انجام فرایض دینی شخصی اعم از نماز و روزه و سایر واجبات ،معروف حق الله می باشند و ترک آنها منکر حق اللهی است.

وی خاطرنشان کرد: حق الناس همه انسانها را شامل می شود و در واقع انجام امور خیرمرتبط به انسانها در زمره حق الناس قراردارد و تعدم رعایت آن منکر حق الناسی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان با تاکید بر فرمایش مولای متقیان ،عنوان نمود:  علی علیه السلام فرموده است:من حقوقی بر گردن شما و شما حقوقی برگردن من دارید و این همان معروف و منکر امشترک و اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز داشت: افزایش روحیه امید،اعتماد به نفس و خود باوری در جامعه ،تربیت فرزندان و تشویق جوانان به ازدواج تمهید مقدمات ازدواج آنان مثل ایجاد اشتغال ، معروف اجتماعی و فرهنگی هستند که انقلاب اسلامی نیز با همین معروف ها به پیروزی رسید.

آیت اله خاتمی،خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصادیق معروف و منکر زمان حال ،رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی است که عدم رعایت آن منکر مشترک است.

امام جمعه زنجان با اشاره به بزرگان دینی ،فرهنگی و علمی کشور از اعصار گذشته تا کنون ،همه را اسوه های بارز امربمعروف و نهی از منکر دانست.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید