امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


خباثت و بدعهدی آمریکا امروز به همه جهانیان ثابت شده است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 277

 

آیت الله شیخ علی خاتمی صبح امروز در پنجمین شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که در مورد حادثه عاشورا باید مورد توجه قرار داد، علت وقوع این حادثه است. 

امام جمعه زنجان عنوان کرد: حوادثی نظیر عاشورا در طول تاریخ قابل تکرار است و با گذشت زمان امکان تکرار تاریخ وجود دارد. 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه حادثه عاشورا 50 سال پس از رحلت حضرت پیامبر (ص) اتفاق افتاده است، بیان کرد: حادثه  عاشورا در مکان و زمانی اتفاق می‌افتاد که همه نسبت به موهبت‌های دین اسلام پی برده و از نعمت‌های این دین آسمانی بهره‌مند شده‌اند. 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) بدون اندیشه و پشتوانه برای قیام به سمت کوفه راهی نشده بودند، عنوان کرد: مردم هزاران نامه به سمت امام (ع) روانه کرده بودند و درخواست حضور وی را درخواست کرده بودند و با نماینده و سفیر آن حضرت بیت کردند. 
امام جمعه زنجان بیان کرد: امام حسین (ع) توسط کسانی به شهادت رسید که وی را برای رهبری و ولایت بر کوفه به این شهر دعوت کرده بودند و این درس تاریخ از این حادثه است. 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به حوادث پس از عاشورا تصریح کرد: رهبران قیام پس از حادثه عاشورا به دلیل عدم اتحاد و نداشتن بصیرت موفقیت لازم را کسب نکردند. 
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه داشتن بصیرت موجب تغییر تاریخ می‌شود، گفت: بصیرت حلقه مفقوده عاشورا و پس از آن است. 
ایشان با اشاره به عزاداری‌های امروز در جامعه برای حادثه عاشورا بیان کرد: آیا این عزاداری‌ها مانع گناه در جامعه شده است و از این هیأت‌های مذهبی چند مدافع حرم برای دفاع از حرم معصومین بیرون آمدند. 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به در پیش بودن 13 آبان بیان کرد: خباثت و بدعهدی آمریکا امروز به همه جهانیان ثابت شده است و قطعا امسال نیز جمعیت زیادی برای اعلام انزجار در راهپیمایی این روز حضور پیدا می‌کنند.
آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بیان شده برای هیأت‌های مذهبی بیان کرد: آشنایی افراد با معارف اخلاقی و دینی، نزدیکی به خوبی‌ها و دوری از بدی‌ها از ویژگی‌هایی است که باید در هیأت‌های مذهبی آموزش داده شود تا در جامعه ریشه بدواند.
  ایشان با اشاره به اینکه ایران و آمریکا هیچگاه نمی‌توانند دوستی باهم داشته باشد، بیان کرد: دوستی بین این دو کشور، تنها زمانی روی می‌دهد که آمریکا دست از تفکر امپریالیسم خود بردارد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید