امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


استان زنجان 3 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 242

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در جمع اعضای هیأت فاطمیون ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمه اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگوی نمونه برای همه هستند.

ایشان با اشاره به ورود پیکر دو شهید گمنام به زنجان گفت: در هشت سال دفاع مقدس بیش از 220 هزار شهید گلگون کفن تقدیم نظام و انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اوایل 70 درصد از جمعیت استان روستایی بودند و 30 درصد نیز شهری بودند، افزود: امروز جمعیت استان بیش از یک میلیون نفر است و تعداد شهدای استان نیز 3 هزار نفر است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: وقتی نسبت شهدا به جمعیت را بسنجیم خواهیم دید که استان زنجان به دلیل عزاداری پایتخت شور و شعور حسینی نیست، بلکه به لحاظ شهدایی است که تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

ایشان با اشاره به اینکه شیعه حضرت زهرا (س) دو خطبه مهم دارد، افزود: در این دو خطه آن حضرت روشنگری بسیاری کرده‌اند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مهم‌ترین خطبه‌‎ حضرت زهرا (س) خطبه فدکیه است، گفت: ایشان در قالب این خطبه روشنگری کرده و موضوعات مهمی را مطرح می‌کردند و محل گفتن این خطبه درست در ورودی شهر بود که به علت تأثیرگذاری آن هر روز زنان مهاجر انصار می‌آمدند و به این خطبه‌ها گوش فرا می‌دادند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید