امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


اقتدار مهم‌ترین ثمره ایستادگی در برابر دشمن است

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دیروز (۱۵ دی‌ماه) در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و سردار سلیمانی که در مسجد صاحب‌الزمان (عج) صائین‌قلعه برگزار شد، با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، عقب‌شینی و بی‌طرفی در مقابل دشمن، هزینه داشته و هزینه آن ذلالت است، اظهار کرد: در جنگ جهانی دوم که ایران اعلام بی‌طرفی کرد، شاهد تحقق این موضوع بودیم.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین نتیجه ایستادگی در برابر دشمنان، اقتدار است، ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۴۰ سال ایستادگی و در مقابل دشمنان سینه سپر کرد و به حق، شهادت حق این سردار بود.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در روزهای حضور در سوریه و عراق و جنگ با دشمنان، هر لحظه امکان داشت شهید شود، به همین خاطر همواره خود را مهیای شهادت کرده بود، تصریح کرد: خواست خدا بر این بود که شهادت سردار دل‌ها به گونه دیگری رقم بخورد.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه امیر مومنان علی (ع) عاشق شهادت بودند اما شهادت‌شان به اراده خدا به دست اشغی‌ترین فرد زمان خود یعنی ابن‌ملجم رقم خورد، متذکر شد: شهید سلیمانی نیز به دستور بی‌عرضه‌ترین، بی‌منطق‌ترین و بی‌ادب‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا شهید شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه به شهادت رساندن سردار سلیمانی ننگ بزرگی برای آمریکا ایجاد کرد، افزود: بعد از اصابت موشک به پایگاه عین‌الاسد، آمریکایی‌ها تازه فهمیدند بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دوران بزن در رو گذشته است.
وی با یادآوری اینکه حتی وجود شهید سلیمانی برای دشمنان مایه ترس بود، اضافه کرد: بعد از شهادت این سردار سرافراز اسلام نیز دشمنان حتی از نام و عکس‌اش هم می‌ترسند.
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی با عزت و سربلندی زندگی کرد، یادآور شد: بنا به فرمایش معمار کبیر انقلاب، این عزت و سربلندی در سایه ظلم‌ستیزی حاصل می‌شود.
آیت‌الله خاتمی با یادآوری اینکه ظلم‌ستیزی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) است، خاطرنشان کرد: وصیت به دفن شبانه توسط حضرت زهرا (س) نشان می‌دهد ایشان چه در حال حیات و چه بعد از آن با ظالم سازش نکرد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید