امروز پنج شنبه, 30 فروردين 1403 - Thu 04 18 2024

منو


اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید در مرزهای ایران به مبارزه با دشمن می پرداختیم.

آیت الله شیخ علی خاتمی در جلسه تفسیر نهج البلاغه در جمع روحانیون بسیجی شهرستان زنجان با اشاره به آزادی حلب افزود: اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید در مرز های ایران به مبارزه با دشمن می پرداختیم و مدافعان حرم نشان دادند که دفاع از اسلام مرز نمیشناسد.

ایشان با اشاره به اینکه پیروزی هزینه دارد گفت: دشمن کلاتی ایجاد خواهد کرد که مسلمانان و مردم سوریه باید آگاه باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت تقوا در نهج البلاغه گفت: اولین مسئله در نهج البلاغه بعد از توحید مسئله تقوا است که بسیار به آن تاکید شده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تقوا بعد از مسئله توحید طولانی ترین مسئله در نهج ابلاغه است گفت: مسائل دیگر تحت مسئله تقوا ذکر شده است.

ایشان با بیان اینکه مسئله جهاد و مسائل دیگر از جمله ایمان به آخرت از تقوا حاصل می شود تصریح کرد:در پیشگاه خداوند عملی مورد قبول است که با تقوا انجام شده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به حکمت 95 نهج البلاغه "لاَ یَقِلُّ عَمَلٌ مَعَ التَّقْوَى، وَکَیْفَ یَقِلُّ مَا یُتَقَبَّلُ؟"در مورد تقوی گفت: هر عملی که با تقوا انجام شده باشد و لو کم باشد در پیشگاه خداوند مورد قبول است.

 ایشان با بیان اینکه تقوا دو بال دارد که یکی سلبی و دیگری ایجابی است تاکید کرد: تقوا یعنی انجام واجبات و ترک محرمات.

 امام جمعه زنجان افزود: اجتناب از گناهان یک بال تقوا و انجام واجبات بال یگر تقوا است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید