امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


سردار سلیمانی در میدان عمل و دیپلماسی سرآمد بود

آیت الله علی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آیه 23 سوره احزاب از قرآن کریم، اظهار کرد: این آیه ویژگی‌های برجسته مومنین را بیان می‌کند.
وی با بیان اینکه کسی که ایمان می‌آورد و خدا را قبول می‌کند، پیمانی با خدا می‌بندد یعنی پیمان بندگی و اطاعت و فرمانبرداری، ابراز کرد: مومن واقعی آن کسی است که پیمانی را که بسته، قراری را که گذاشته به قرار خود پایبند باشد و عمل کند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در یک جمله ساده عمل به آن پیمان بعد از ایمان به پروردگار و معاد، انجام واجبات و ترک محرمات است، تصریح کرد: یعنی اوامر الهی را اطاعت کند و از مَنهیات خود داری کند.
وی با بیان اینکه این ها اگر همین را عمل کردند بهشت در انتظار آنها است، عنوان کرد: رفتار آنها مورد رضایت خدای تبارک و تعالی است و بالاترین سعادت و ختم زندگی آن ها با شهادت است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه گاهی در شهادت باز است و بستر فراهم است و خدا توفیق می‌دهد و شهادت نصیب می‌شود، ادامه داد: برای عده‌ای هم فراهم نیست و آنها هم منتظراند یعنی خود را به آن مرحله ای از کمال رسانده اند و انتظار رسیدن به آن فوز عظیم را دارند.
وی با بیان اینکه وقتی زندگی شهید سلیمانی را از آن روستای محروم دور افتاده دنبال کنید کامل ترین و جامع ترین الگو برای نسل جوان ما است، افزود: شهید سلیمانی در یک محیط خانوادگی مومن و یک روستای دور افتاده و محروم در یک شرایط اقتصادی دشوار و با همان فرهنگ بزرگ شده است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با یادآوری نحوه عضویت در سپاه سردار سلیمانی، ابراز کرد: عشق و محبت سپاه به دل او می‌افتد و برای عضویت در سپاه به شهر می آید و شنیدنی است؛ با همان لباسی که در روستای می پوشیده می‌آید و ظاهر قضیه این است که مورد قبول و یا توجه واقع نمی شود؛ اما دست برنمی‌دارد و پذیرفته می‌شود.
جنگ تحمیلی عرصه امتحان خیلی خوبی بود
وی با یاد آوری آغاز جنگ تحمیلی، تصریح کرد: جنگ تحمیلی عرصه امتحان خیلی خوبی بود برای نسل استوار خمینی کبیر(ره)؛ در انقلاب حضرت امام(ره) جوانان پیشتار بودند و حضور قوی داشتند عده‌ای به شهادت رسیدند و عده‌ای مجروح و جانباز شدند تا انقلاب پیروز شد.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه بقیه جوانان بعد از انقلاب به فکر پاسداری از انقلاب اسلامی و محرویمت زدایی با پیام امام افتادند، عنوان کرد: پاسداری از انقلاب در قالب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محرومیت زدایی در قالب جهاد سازندگی شکل گرفت و جوانان وارد عرصه شدند.
وی با بیان اینکه با تحریک آمریکا و حمایت شرق و غرب و روح قدرت طلبی صدام جنگ علیه ایران اسلامی شروع شد، ادامه داد: جنگ دانشگاه بزرگی بود و چه دانشگاهی که بسیاری از افراد جهشی و خیلی زود آمدند و زود نتیجه گرفتند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: 8 سال فرصت خوبی بود و چهره‌ها شناخته شدند و افراد آن جوهره وجود خود را نشان دادند.
با شکست صدام، تشکیل جبهه مقاومت در برابر رژیم جعلی و غاصب اسرائیل شکل گرفت
وی با بیان اینکه سپاه و بسیج کرمان سال‌های طولانی این سردار سر افراز را در راس خود دید و چه موفقیت‌هایی داشت، ابراز کرد: پس از دوران دفاع مقدس شهید همواره راه خود را در حمایت از انقلاب ادامه داد و نگرشش فراتر از ایران و اهداف دشمن بود.
آیت الله خاتمی با اشاره به تشکیل نیروهای نظامی مقاومت، سپاه قدس با نگرش فرا مرزی توسط سردار شهید سلیمانی، تصریح کرد: اینجا بود که اوج استعداد و توانایی حاج قاسم خود را نشان داد.
وی با بیان اینکه وقتی که دشمن در شکست انقلاب ما موفق نشد، عنوان کرد: بلکه با شکست صدام، تشکیل جبهه مقاومت در برابر رژیم جعلی و غاصب اسرائیل شکل گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره رژیم غاصب و کودک‌کُش اسرائیل، ادامه داد: در خاکریزِ اولِ جبهه مقاومت از نظر جغرافیایی لبنان و سوریه و عراق بود ولی هدف اصلی ایران بود و انقلاب اسلامی.
وی با  خاکریز اول سوریه بود هدف نهایی شکست انقلاب بود انقلاب به عنوان الگو در جهان اسلام مطرح شده است، افزود: این دفعه آمریکا با تجربه شکست و نتیجه نگرفتن در عراق و سوریه یک غده سرطانی به نام داعش را ایجاد کرد و خشن‌ترین جنایت‌ها را به نام اسلام و با شعار الله‌اکبر در عراق و سوریه با عنوان دولت اسلامی عراق و شام انجام داد.
اوج عظمت و اقتدار شهید سلیمانی، فراسرزمینی عمل کردن بود
آیت الله خاتمی با بیان اینکه همه دیدند و می‌دانند در حمله داعش هدف ایران بود، ابراز کرد: اوج عظمت و اقتدار شهید سلیمانی اینجا خود را نشان داد که فراسرزمینی عمل کرد و نگرشش اسلامی بود و با آن ایمان و اخلاص و تجربه موفقی که در دفاع مقدس داشت توانست نقش ایفا کند.
وی با بیان اینکه یکی از بارزترین ویژگی‌های دفاع مقدس ما همگانی بودن دفاع بود، تصریح کرد: نیروهای نظامی، سپاه پاسداران، ارتش، شهربانی، ژاندارمری، کمیته‌های انقلاب در جنگ بودند اما آن نیرویی که به عنوان موتور محرک و تقویت‌کننده و پشتیبان جنگ شد، بسیج بود.
اخلاص و مجاهدت سردار سلیمانی در میدان هم نتیجه داد 
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اخلاص و مجاهدت هم در میدان نتیجه داد و هم برای خود شهید، عنوان کرد: پیامبر اسلام می‌فرمایند: در آخرالزمان شهادت خوبان امت من را گلچین خواهد کرد؛ و سردار شهید سلیمانی به آرزوی خود رسید.
وی بیان کرد: نکته مهم دیگری که مطرح شد، اتفاقا شهید سلیمانی اسم رمز مقاوت شد و امروز در عراق، لبنان، سوریه و یمن شما می‌بینید فرهنگ مقاومت، فرهنگ شهید سلیمانی است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهادت آرزوی سردار شهید سلیمانی بود و او به آرزوی خود رسید، تصریح کرد: امروز ما هستیم که به شهید سلیمانی احتیاج داریم.
امروز کامل‌ترین و جامع‌ترین الگو برای نسل جوان ما شهید سلیمانی است
وی با بیان اینکه نسل جوانِ ما دنبال الگوی کامل می‌گردند، عنوان کرد: امروز کامل‌ترین و جامع‌ترین الگو برای نسل جوان ما شهید سلیمانی است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف فکری، ایمان، عمل، جهاد، فداکاری و ایجاد محبوبیت در دل‌ها یک الگو است، ادامه داد: مقام رهبری یک راهی و راه حلی را پیش پای ما گذاشتند و فرمودند: ما امروز به شهید سلیمانی نباید به عنوان یک فرد نگاه کنیم بلکه به عنوان یک مکتب، جریان، یک دانشگاه، کلاس درس و تفکر باید نگاه کنیم.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مکتب و جریان شد، افزود: هنوز بعد از دو سال همه ابعاد وجودی آن شهید بازبینی نشده و هرچه بازبینی انجام می‌شود و ابعاد مختلف شخصیت شهید گفته و تبیین می‌شود، شهید بیشتر به عنوان الگو برای جامعه ما خود را نشان می‌دهد.
شاخصه مکتب شهید سلیمانی نگرش، بینش به فرمایشات امامین انقلاب
آیت الله خاتمی، ابراز کرد: اگر از من سوال شود شاخصه مکتب سردار شهید سلیمانی چیست؟ من یکی جمله می‌توانم بگویم و آن این است که شاخصه مکتب شهید سلیمانی شاخصه نگرش، بینش به فرمایشات امامین انقلاب یعنی امام خمینی‌(ره) و رهبری است.
وی با بیان اینکه کسی که دنبال این شاخصه‌ها باشد مانند شهید سلمانی برای مبارزان و جهاد گران و برای کسانی که با ظلم مبارزه می‌کنند الگو می‌شود، تصریح کرد: اخلاص وقتی باشد آدم رنگ و بوی جناح نمی‌گیرد و سردار سلیمانی فراتر از جناح بود و شما در شهادت ایشان دیدید که بزرگترین تشییع جنازه بعد از ارتحال امام تشییع پیکر شهید سلیمانی بود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه خط ایشان، خط فکری امام و رهبری بود، عنوان کرد: در واقع شهید سلیمانی ذوب در ولایت و انقلاب بود و تمام هدف و آرمانش انقلاب اسلامی بود.
وی با اشاره به ویژگی های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ادامه داد: شهید سلیمانی در قدم اول در جهاد اکبر پیروز بود تا جایی که توانست در جهاد اصغر اثرگذار باشد.
همه فکر و اندیشه‌ سردار سلیمانی انقلاب و اندیشه‌های انقلاب بود
آیت الله خاتمی با بیان اینکه شهید سلیمانی بر خود مسلط بود و همه فکر و اندیشه‌اش انقلاب و اندیشه ها انقلاب بود، افزود: همه وجودش در تلاش بود.
وی با بیان اینکه فرصت و زمانی که ما در دنیا هستیم کوتاه است، ابراز کرد: از فرصت بودن در دنیا باید حداکثر استفاده را کرد و ایشان اینگونه بود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شهید سلیمانی در عرصه نظامی و تمام عرصه ها سرامد و مسلط بود، هم در دفاع مقدس هم در عراق و سوریه و این را عملا همه دیدند، تصریح کرد: تشکیل بسیج نیروهای مردمی عراق با نام حشدشعبی مثل همان تفکر امام (ره) بود که بسیج را در کشور راه انداخته بود.
وی با اشاره به قرابت معنوی و شکلی نیروهای مردمی مقاومت در جهان اسلام مانند زینبیون، فاطمیون و حیدریون به بسیج مردمی به انقلاب اسلامی، عنوان کرد: همه این‌ها به این برمی‌گرد به ایمان، تقوا، عمل صالح.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه وقتی ایمان بود تقوا بود فقط از خدا می‌ترسد و از دشمن نمی‌ترسد، افزود: انسان مومن و با تقوا در برابر دشمن برای رضای خدا تلاش می‌کند و جان برایش مهم نیست و مهم هدف است.
سردار سلیمانی در میدان و دیپلماسی سرآمد بود
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی درعین حالی که در میدان نبرد سرآمد بود در عرصه دیپلماسی نیز سرآمد بود و یک چهره مردمی داشت، افزود: شهید سلیمانی نسبت به شهدا و خانوده‌های شهدا و فرزندان شهدا عملا یک پدر و یک الگو بود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه سردار سلیمانی ضریب هوشی بسیار بالایی داشت، افزود: پیامبر اسلام می‌فرمایند: از زیرکی مومن بر حذر باشید؛ یعنی اگر مومن ایمان خالصی داشت، حتما ادم زرنگی می‌شود و ایمان به خدا و ایمان به آخرت او را نترس بار می‌آورد و مهر و قهرش برای خدا ی‌شود.
وی با بیان اینکه فکر می‌کنم ما در معرفی مکتب شهید سلیمانی کوتاهی کردیم و تلاش بیشتری باید شود، افزود: به خصوص صاحبان قلم و عرصه هنر، فیلم، سریال، شعر، نظم و نثر باید قدم های بلند و بزرگی بردارند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید