امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


واقعه عاشورا بعد از هزاران سال هنوز فراموش نشده و در حافظه مردم وجود دارد

 

 

 

آیت الله علی خاتمی شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان، با بیان اینکه واقعه عظیم کربلا هرگز در طول تاریخ فراموش نشده و نخواهد شد، افزود: واقعه عاشورا بعد از هزاران سال هنوز فراموش نشده و در حافظه مردم وجود دارد.

خاتمی تاکید کرد: بعد از خاتمه جنگ در عاشورا یزیدیان خیمه‌ها را آتش زدند و خباثت به حدی بود که با اسب بر روی پیکر شهدای کربلا می‌تاختند .

وی با بیان اینکه عزاداری یوم العباس در زنجان به عنوان الگو در ایران و جهان اسلام مطرح است، افزود: دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان الگو است و این تصاویر عزاداری باشکوه در کل کشور و بیشتر کشورهای جهان پخش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ابراز کرد: جوانان قدردان پدر و مادر و اساتید خود باشند که آنها را با مکتب امام حسین (ع) آشنا کردند و در مجالس عزاداری حضور پیدا می‌کنند.

شور زنجانی‌ها بالا است

خاتمی با بیان اینکه زنجان به عنوان شهر شور و شعور حسینی مطرح است، تاکید کرد: خوشبختانه شور حسینی زنجانی‌ها بالا است ولی در زمینه بالا بردن شعور باید بیشتر تلاش کنیم.

وی با انتقاد از آمار موجود در زمینه نزاع در استان زنجان، گفت: آستانه تحمل مردم استان زنجان پایین است و این امر باعث افزایش نزاع شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: آمار چاقو کشی در استان زنجان زیاد است بنابراین لازم است مردم آستانه تحمل خود را بالا ببرند و بر عصبانیت خود غلبه کنند.

وی ابراز کرد: باید هنگام سخن گفتن حرف را تجزیه و تحلیل کرده و بعد مطرح کنیم. تقویت باورهای دینی نیز در کنترل خشم حرف اول را می‌زند و موثر است.

زنجان شهر خیرین و کریمان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایمان حرف اول در استان زنجان را می‌زند، گفت: زنجانی‌ها خیر هستند ولی باید اخلاق هم در کنار این کارهای خیر باشد.

خاتمی بر تقویت تحمل و صبر در جامعه تاکید کرد و گفت: تقویت این مهم در جامعه با تقویت ارزش های دینی بهتر جواب می‌دهد.

وی با بیان اینکه در هفت نقطه شهر زنجان همایش شیر خوارگان حسینی برگزار شد، گفت: باید این همایش در یک جا متمرکز شود و همه با هم این همایش را برگزار کنند.

خاتمی زنجان را شهر کریمیان دانست و گفت: دل زنجانی‌ها برای دستگیری از نیازمندان نرم است ولی باید اخلاق هم بین مردم تقویت شود.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید