امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


دیدار با کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی

آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان :
ضرورت ارائه راهکارهایی برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه.




به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید استان زنجان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران کشورمان راه‌های رسیدن به کمال مطلوب را بیان کردند که باید در این زمینه به سخنان ایشان توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اینکه آمار کتاب کشورمان در مقایسه با جهان بالا است اما تیراژ کتاب در مقایسه با جهان پایین است، گفت: تیراژ پایین کتاب‌ها در کشورمان زنگ خطر محسوب می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه آمار کتاب‌های منتشر شده در طول 40 سال گذشته در کشورمان قابل قبول است، افزود: باید حساسیت لازم در این زمینه افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه عموم مردم دارای وقت آزاد و بیکاری هستند، یادآور شد: زمانی که افراد وقت خود را به بطالت می‌گذرانند احساس ناراحتی می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: برای رفع این مسئله در جامعه و بین عموم مردم به یک برنامه جامعه شناسی نیاز است.

وی با بیان اینکه اغلب مراجعه کنندگان به کتابخانه‌های عمومی دانش‌آموزان و دانشجویان هستند، تصریح کرد: بیشتر این افراد از فضای کتابخانه‌های عمومی برای مطالعه استفاده می‌کنند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه افراد می‌توانند از زمان‌های بیکاری خود حتی برای چند دقیقه به نحو احسن استفاده کنند، افزود: مردم می‌توانند از این زمان‌ها برای مطالعه استفاده کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید از تجربیات و موفقیت‌های دیگر کشورها در حوزه مطالعه و ترویج آن در جامعه استفاده شود، گفت: باید راهکارهایی برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه ارائه شود.

* ایستگاه مطالعه در تشویق افراد به کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی دارد

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه در تعدادی از مکان‌های پرتردد استان زنجان ایستگاه مطالعه و پیک مهر راه‌اندازی شده است، بیان داشت: این امر در تشویق افراد مختلف به کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه معمولا کودکان و نوجوانانی که والدین فرهنگی دارند به مطالعه علاقه بیشتری نشان می‌دهند، اظهار داشت: فرهنگی‌ترین صنف جامعه فرهنگیان هستند و این امر می‌تواند در ارتقای مطالعه افراد نقش بسزایی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه 24 آبان ماه جاری و نخستین روز هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان کتاب، مسجد و محرم نامگذاری شده است، یادآور شد: نامگذاری این روز با این عنوان مناسبت خوبی در جامعه دارد.

گفتنی است، در پایان مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تعدادی کتاب را به طور نمادین به جشنواره «اهدای کتاب، اهدای دانایی» اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اهدا کرد.

گزارش تصویری مرتبط :

دیدار با کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید