امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


95 درصد گندم‌کاران زکات فطره خود را پرداخت می‌‎کنند

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در جلسه شورای زکات استان زنجان اظهار کرد: زکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا باید مبلغین برای تبلیغ و ترویج این فریضه مهم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه  در استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در بحث جمع‌آوری زکات است، گفت: در حال حاضر رویکرد کمیته امداد در بحث جمع‌آوری زکات به صورت متمرکز است که اقدام مناسبی است.

ایشان با اشاره به اینکه طبق اطلاعات کسب شده بیش از 95 درصدگندم‌کاران زکات فطره خود را پرداخت می‌کنند که این میزان در قیدار 100 درصد است، گفت: خوشبختانه امسال بارندگی نیز خوب بوده است و امیدواریم شاهد افزایش بیش از پیش پرداخت زکات باشیم.

آیت الله خاتمی فقرا را اولویت مصرف زکات معرفی کرد و گفت: فتوای اکثریت مراجع اختصاص زکات به فقیر شکمی است و تا این مورد وجود دارد به موارد دیگر زکات تعلق نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه  در استان زنجان در ادامه از همکاری خوب بانک‌ها و صدا و سیما در امر ترویج فریضه مهم زکات تقدیر کرد و گفت: تبلیغات صدا و سیما تاثیر بسزایی در تشویق مودیان داشته است.

ایشان همچنین با تأکید بر حفظ عزت نفس نیازمندان در توزیع بسته‌های معیشتی افزود: در این زمینه باید دقت لازم به عمل آید که علاوه بر کمک به نیازمندان، عزت نفس آنها خدشه‌دار نشود.

{gallrey}phocagallery/didarha/1399/2/zakat{/gallery}

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید