امروز دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 - Tue 05 07 2024

منو


افزایش موقوفات و تشویق مردم به انجام این سنت حسنه نیازمند فرهنگ‌سازی است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در دیدار با کارکنان اوقاف استان زنجان با تقدیر از فعالیت‌های اوقاف در ایام مختلف سال اظهار کرد: یکی از افتخارات این سازمان فعالیت زیر نظر مقام معظم  رهبری است.

وی کار کردن با نیات واقفان خیراندیش و عمل به نیات آنها را از دیگر افتخارات اوقاف عنوان کرد و گفت: اگر به این نیات به درستی عمل شود، دعای خیر واقفان همراه مسئولان وقفی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه کارکنان اوقاف امانت دار اموال مردم هستند، گفت: این امانت داری هم آرامش دنیایی و هم دعای خیر آخرت را به دنبال دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آثار و برکات وقف در جامعه اسلامی گفت: این برکات در زمان خود پیامبر اکرم (ص) نیز وجود داشته است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در دو مقطع تاریخی صدمات جبران ناپذیری به وقف وارد شد، تصریح کرد: نادرشاه افشار و رضا خان ظلم بسیاری به موقوفات وا داشتند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت این نظام مقدس وقف در کشور رونق گرفت، اضافه کرد: امام خمینی (ره) همواره بر آن تاکید داشتند که وقف باید به حالت وقفیت باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با مدیریت ایشان بسیاری از موقوفات پس از انقلاب احیا شد، اظهار کرد: این امر موجب شد موقوفات در مسیر نیات واقفان قرار گیرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه موقوفات اموال مردم و امانت آنها در دست اوقاف هستند، از مسئولان اوقاف خواست با اهتمام و جدیت در احیای موقوفات تلاش کنند و در این زمینه اغماض نکنند.

آیت‌الله خاتمی  با اشاره به اینکه کوتاهی در امور موقوفات وظایفی در پیشگاه خداوند برای فرد ایجاد می‌کند، گفت: از آنجا که موقوفات اموال مردم است، پس نباید در حق آنها کوتاهی کرد، چراکه این موضوع چارچوب معینی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش موقوفات و تشویق مردم به انجام این سنت حسنه نیازمند فرهنگ‌سازی است، اضافه کرد: در زمینه احیای موقوفات و مدیریت صحیح آنها با تلاش مجموعه اوقاف اقدامات خوبی صورت گرفته است،  این اقدامات کافی نیست و هنوز هم باید گام‌های بزرگی در زمینه موقوفات برداشته شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه وقف باید در جامعه فرهنگسازی شود و باید ابعاد وجودی و فلسفی وقف در جامعه به خوبی تبیین شود، اضافه کرد: در این راستا باید نسبت به اطلاع‌رسانی موقوفات اقدام شود.

وی با اشاره به آمار موقوفات استان زنجان بیان کرد: باید نسبت به اطلاع‌رسانی موقوفات اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تاکیدات صورت گرفته نسبت به توجه به وقف در خطبه‌های نماز جمعه تصریح کرد: اقداماتی که در زمینه موقوفات در استان صورت گرفته کاملا مشهود است.

امام جمعه زنجان با اشاره به فعالیت پرسنل جوان و باسواد به مجموعه اوقاف استان زنجان اضافه کرد: همین اینکه جوانان باسواد و آگاه هستند، سریعا می‌توانند با وضعیت موجود وفق داده و نسبت به انجام بهتر امور اقدام کنند.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید