امروز جمعه, 21 ارديبهشت 1403 - Fri 05 10 2024

منو


ديدار جمعي از دانش آموزان بسيجي با آيت الله خاتمي

آيت الله خاتمي :

خون دانش‌آموزان و دانشجویان فضای دانشگاه را در آن زمان رنگین کرد.

مراسم دیدار امام جمعه زنجان حضرت آيت الله خاتمي با دانش‌آموزان ظهر امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان زنجانی برگزار شد و در این مراسم امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه تاریخ ایران دارای فرازها و نشیب‌های فراوانی بوده است، گفت: شخصیت‌های زیادی به صورت صنفی و فردی بر این انقلاب تاثیر گذاشته‌اند.

آيت الله خاتمی با بیان اینکه دانش‌آموزان به عنوان صنفی فعال در زمینه انقلاب حضوری پررنگ در عرصه‌های گوناگون داشتند، ادامه داد: دانش‌آموزان ایران همواره در صفوف نخست تظاهرات حضور داشتند.

وی با اشاره به روحیه استکبارستیزی در بین نسل جوان اعلام کرد: دانش‌آموزان پس از انقلاب نیز در مبارزه با استکبار همواره نقشی پررنگ ایفا می‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه مستکبران نتوانستند اعتراض مسالمت‌آمیز دانش‌آموزان را تاب بیاورند، تاکید کرد: خون دانش‌آموزان و دانشجویان فضای دانشگاه را در آن زمان رنگین کرد.

آيت الله خاتمی با اشاره به حضور فعال دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: این افراد با وجود تلاش‌های فراوانی که برای عدم حضورشان در جبهه‌ها می‌شد در سنگر دفاع از کشور حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه 36 هزار دانش‌آموز نشان از حضور پررنگ دانش‌آموزان در جنگ است، گفت: این افراد با اینکه وظیفه‌ای نداشتند اما حضوری با شکوه در میدان‌ جنگ داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان روحیه بالای دانش‌آموزان در حفظ انقلاب و پاسداری از مرزها را مثال‌زدنی خواند و تاکید کرد: نمونه بارز این رشادت را می‌توان در اقدام نوجوان 13 ساله دید که خود را فدای کشور کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه امام خمینی‌ (ره) حسین فهمیده را رهبر خود خوانده است، ادامه داد: رهبر کسی است که راه و خط‌ مشی را به دیگران بیاموزد.

آيت الله خاتمی با بیان اینکه امام حسین (ع) با قیام خود به مسلمانان آموخت تا با ذلت زندگی نکنند، تصریح کرد: در این قیام افراد آموختند بین زندگی با ذلت و مرگ شرافتمندانه را ترجیح دهند.

وی با اشاره به اینکه همانقدر که ظلم امری مذموم در اسلام است، خاطرنشان کرد: رفتن زیر بار ظلم نیز از یک مسلمان پذیرفته نیست.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان یک گام از جامعه جلوتر باشند، تصریح کرد: امسال باید راهپیمایی 13 آبان پررنگ‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیج و آموزش و پرورش ارتباط خوبی با هم داشته باشند، اعلام کرد: باید از هم‌اکنون دانش‌آموزان را آموزش دهیم چراکه این افراد سرمایه انسانی آینده کشور هستند.

 

گزارش تصویری مرتبط :

ديدار جمعي از دانش آموزان بسيجي با آيت الله خاتمي

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید