امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


لزوم توجه به نیاز تربیتی ایتام در کنار نیازهای مادی

آیت‌الله شیخ علی خاتمی سه‌شنبه شب در حاشیه ضیافت افطار که در مرکز شیرخوارگاه ثمین تاب زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به ایتام دستور دین اسلام، قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) است.
ایشان با اشاره به اینکه توجه به ایتام یک امر اعتقادی و اخلاقی است، افزود: این کار انجام یک مسؤولیت است، چرا که در هر جامعه‌ای امکان حضور ایتام وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اسلام علاوه بر توجه به نیاز مادی و غذایی و آموزشی ایتام به بحث توجه به تربیت و شخصیت آنها نیز تاکید دارد، اضافه کرد: در نظام جمهوری اسلامی بهزیستی این مسؤولیت را بر عهده دارد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تنها در فکر لباس و خوراک ایتام نبوده است، اظهار کرد: این نهاد با کارهای علمی و تحقیقاتی خود به بحث تربیتی و اخلاقی این افراد نیز تاکید دارد و باید تلاش کرد, افرادی برای جامعه تربیت کرد که مفید باشند.
ایشان با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید به سیره امام علی (ع) تاسی داشته باشیم، تصریح کرد: خیرین توانمند از نظر علمی، مالی و ... می‌توانند در امر حمایت از ایتام فعالیت داشته باشند و هم کمیته امداد و هم بهزیستی را یاری کنند و به یاری این دو نهاد بیایند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با ابراز رضایت از خدمات بهزیستی اضافه کرد: اقداماتی خوبی در این دستگاه صورت می‌گیرد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم نیز باید وارد میدان شوند، اظهار کرد: حمایت از ایتام به عنوان یک دین اجتماعی بوده که می‌توانند آن را ادا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه هر کس به روشی می‌تواند در امور خیر فعالیت کند، تاکید کرد: همه مسؤولیت نباید به عهده یک نهاد باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید