امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/3/19

حضرت آیت ا... خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن سفارش و توصیه نمازگزاران به عاریت تقوای الهی در باب حقوق نفس در رساله حقوق حضرت سجاد علیه‌السّلام گفت: مهمترین حقی كه نفس ما از ما می برد بنا به فرمایش حضرت امام چهارم این است كه نفس خود را همه جانبه در اطاعت و بندگی خداوند متعال قرار دهیم و زبان یكی از اجزای نفس ماست و حقش آن است اكه آن را وسیله سعادت و رسیدن به كمال قرار دهیم نه اینكه از آن در راه رسیدن به شقاوت و بدبختی استفاده كنیم. در قرآن كریم حضرت خداوندی پس از تأکید بر نعمت آفرینش انسان بر نعمت زبان تأکید می كنند. چه خوب است كه از این نعمت برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی بهره برگیریم.
خطیب جمعه زنجان با اشاره به این فرمایش حضرت سجاد علیه‌السّلام كه فرمودند: احترام زبان خود را نگه دارید تأکید نمود: سخن نیكو گفتن از راههای حفظ حرمت زبان است، لذا به وسیله زبان این نعمت بزرگ خدادادی از بدگویی، غیبت و ناسزاگویی جداً پرهیز كنیم. سعی كنیم در استفاده از زبان ادب را رعایت كنیم، زبان را در كنترل خویش داشته باشیم، زیاد سخن نگوییم، زیرا بنا به فرمایش مولای با تقوایان زیاد سخن گویان اشتباهات زیادی نیز دارند. طبق فرمایش امام چهارم زبان نشانه عقل انسان است، زیرا از طریق سخن گفتن می توان به میزان عقلانیت یك انسان پی برد وزن این نعمت خدا دادی كم امّا جرمش اگر تحت كنترل نباشد بسیار سنگین است.
آیت ا... خاتمی از ستاد گرامی داشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در استان قدردانی كرد وافزود: برنامه های این ستاد در استان و در اعزام زائران مرقد مطهّر حضرت امام به تعداد حدود 7 هزار نفر بسیار منظم و مرتب برگزار شد. همچنین جا دارد از ستاد اعتكاف در استان نیز قدردانی گردد، زیرا برنامه های بسیار با معنویت آن هم با نظم و ترتیب خاصی را تدارك دیده و زمینه مناسبی را برای معتكفین كه اغلب نیزاز قشر جوان جامعه بودند فراهم نموده بودند.
اما همه شما سخنان اثرگذار و راهگشای مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام را شنیدید. سخنان رهبری معظم نظام همواره باید برای مردم ما به عنوان برنامه كاری باشد. از جمله می توان به سخنان تحویل سال مقام معظم رهبری اشاره كرد كه خط سیر یك سال برنامه كاری كشور را در راستای تولید ملّی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی مشخص فرمودند. سخنان رهبر در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) نیز از جمله سخنانی است كه دقیقاً باید مورد توجه قرار گیرد. مقام معظم رهبری در تشریح آثار و بركات انقلاب و خط فكری حضرت امام (ره) فرمودند: همانگونه كه حضرت پیامبر و امیرمؤمنان برای امّت اسلام پدر بودند حضرت امام (ره) نیز برای ایران اسلامی و مرم ایران پدر بود. ایشان به ملّت ایران عزّت بخشیدند، در حالی كه ایرانی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) در پایین ترین درجه ذلت بودند. عزّت، صلابت و اقتدار ایرانی امروز را می توان در سخنان رئیس شورای امنیت ملّی كشور در جلسه 1+ 5 بغداد به عینه لمس نمود. پیشرفتهای امروز ایران در ابعاد مختلف از بركات عزّت بخشی حضرت امام به ملّت اسلامی است. از دیگر آثار و بركات حضرت امام (ره) می توان به مردم سالاری دینی آن هم به معنای واقعی در ایران اشاره كرد كه امروز در ایران از وكلای مجلس گرفته تا رئیس جمهور و حتی رهبری را نیز مردم انتخاب می كنند و یا به نوعی در انتخاب نقش دارند.
قبل از خطبه های نماز معاون اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با گرامی داشت روز جهانی و هفته صنایع دستی گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری باید برنامه‌ریزی سال جاری برای رونق بیشتر در تولید صنایع دستی و بازاریابی جهانی برای این تولیدات سرلوحه كار مسئولین دست اندركار صنایع دستی قرار گیرد. با صدور محصولات تولیدی در بخش صنایع دستی علاوه بر رونق بخشی به صادرات غیر نفتی فرهنگ و تمدن ایرانی نیز با محصولات تولید شده به دست توانمند هنرمندان ایرانی صادر می‌گردد. از طرفی با رونق بخشی به صنایع دستی گامی هم برای ایجاد اشتغال و رفع مشكل بیكاری می‌توان برداشت.
ایشان ضمن ارایه گزارشی از عملكرد اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تشریح سیاستها و برنامه‌های این اداره كل به ویژه در هفته ی گرامی داشت صنایع دستی افزود: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملّی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی مسئولیت مسئولین دست‌اندركار در امور صنایع دستی را در اهمیّت دادن به این صنعت و فراهم كردن زمینه‌های مناسب حضور محصولات تولیدی صنایع دستی در بازار به ویژه بازارهای جهانی را مشخص فرمودند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید