امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/3/26

پیامبر اسلام صلی‌ا...علیه‌وآله فرمودند: محبوب‌ترین بندگان در پیشگاه خداوند باریتعالی باتقوایانند. پس نمازگزاران عزیز خودم و شما برادران و خواهران بزرگوار را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌كنم. بكوشیم انجام به واجبات و ترك و دوری از محرمات در زندگی را رعایت كنیم.
حضرت آیت‌ا... خاتمی نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه مبعث حضرت نبوی صلی‌ا...علیه‌وآله را از بزرگترین حوادث تاریخ حیات بشریت خواند و گفت: خداوند بزرگ در مقابل این همه نعمات گوناگون كه به بشریت عنایت فرموده‌اند هیچگاه بر آنان منت نگذاشته‌اند. امّا در مقابل ارزانی نعمت بعثت آخرین پیامبرش بر بشریت منت گذاشته است. آنجا كه در آیه 164 سوره مباركه آل‌عمران فرموده‌اند «خدا بر اهل ایمان منت گذاشت كه رسولی از خودشان در میان آنان برانگیخت كه بر آنها آیات او را تلاوت كند و آنان را پاك گرداند و به آنها علم كتاب احكام شریعت و حقایق حكمت بیاموزد». بدانید و بدانیم كه این نعمت از جمله نعمات الهی است كه به هیچ وجه بدیل و جایگزینی برای آن نمی‌توان تصور كرد.
خطیب جمعه زنجان با تأکید بر اینكه بعثت پیامبر برای تمامی جهان بشریت است افزود: هر چند این بعثت برای تمامی بشریت در جهان است امّا مؤمنان بر خدا و پیامبرش بهره بیشتری از وجود اقدس پیامبر اعظم اسلام صلی‌ا...علیه‌وآله می‌برند. همانطور كه گفتم تعلیم قرآن بر مردم نیز یكی از وظایف پیامبر اسلام بود كه حقاً حضرتش در مدت كوتاه پیامبریش با تعلیم و تبیین احكام شریعت آمده در قرآن از مشتی مردم جاهل، مردمان بزرگی را تربیت نمود. قدر این نعمت بزرگ خداوند را بدانیم كه شما مردم شریف و مرد و زن بزرگوار یقیناً قدر این نعمت بزرگ را به خوبی می‌دانید و بیشتر از سایر مردم از این نعمت تاكنون بهره برده و خواهید برد.
آیت‌ا... خاتمی به رویداد 27 خرداد سال 58 یعنی صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشكیل جهاد سازندگی اشاره كرد و تصریح نمود: این رسم هر انقلاب است كه پس از پیروزی برای محافظت از انقلاب  نیروهای ویژه و ارتشی مناسب تشكیل دهد. امّا این كار حضرت امام (ره) با آن درایتی كه داشتند در بین انقلاب ها بی‌نظیر بود كه علاوه بر تشكیل نیروهایی مثل سپاه پاسداران با توجه به محروم ماندن قشر عظیمی از مردم ایران به نام روستائیان از هرگونه امكانات به ویژه امكانات اولیه رفاهی در طول تاریخ نهادی را برای خدمت‌رسانی و دادن امكانات به آنان تأسیس نماید. آری حضرت امام (ره) در 27 خرداد 58 جهاد سازندگی را تأسیس نمود و همگان دیدند كه در رفع محرومیت از جامعه روستایی چه عملكردی از این نهاد به یادگار ماند. امام جمعه زنجان توطئه‌های مختلف دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه دنیای استكبار را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان نمود: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران تا كنون شاهد توطئه‌های مختلف دشمنان در به بن‌بست كشاندن انقلاب و نظام اسلامی بوده‌ایم. از جمله این توطئه‌ها می‌توان به حادثه بمب‌گذاری در حرم مقدس حضرت رضوی اشاره نمود كه در 30 خرداد سال 73 موجب شهادت عده‌ای از زائران حضرت امام رضا علیه‌السّلام گردید. همچنین این روزها یادآور شهادت شهید چمران نیز هست كه با آغاز جنگ تحمیلی به ایران اسلامی با اینكه می‌توانست پستی در مسئولیت كشوری داشته باشد همه را رها كرده همچون یك سرباز به جنگ با دشمنان شتافت و شربت شهادت را نوشید. یاد این شهید بزرگ و تمامی شهیدان به ویژه شهدای 26 خرداد سال 42 كه در یك عمل انقلابی نخست وزیر نوكر صفت رژیم پهلوی را ترور كردند گرامی می‌داریم.
نماینده رهبری در استان مخالفت دنیای غرب به سركردگی آمریکا با ایران از طریق دانش هسته‌ای را فقط یك بهانه دانست و اظهار داشت: اصل مخالفت دنیای غرب با ایران اسلامی در دانش هسته‌ای نیست بلكه آنها از قدرت و اقتدار یافتن ایران در وحشت اند، لذا دانش هسته‌ای را بهانه قرار داده هر روز به نوعی مخالفت خویش را با ترور دانشمندان هسته‌ای گرفته تا تحریم و تهدید اعلام می‌كنند. اگر انتظار دارند آن شروطی را كه اعلام می‌كنند مبنی بر قطع غنی‌سازی اورانیوم و یا تحویل اورانیوم های غنی‌سازی شده به آنان در قبال دریافت قطعات هواپیما را بپذیریم، به آنان اعلام می‌كنیم كه این كار شدنی نیست و نخواهد بود. به دنیای غرب به ویژه آمریکا اعلام می‌كنیم تنها راه شما این است كه ایران اسلامی را با تمامی پیشرفت هایش در شاخه‌های مختلف علوم به ویژه دانش هسته‌ای پذیرفته و قبول كنید. یقین بدانید نخواهید توانست هم فشار و زور بر ما داشته باشید و هم با ما مذاكره كنید.
قبل از خطبه‌های نماز جمعه زنجان حجّت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسینی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد كشاورزی استان با ذكر آیه‌ای از قرآن مجید مبنی بر تأکید بر امور كشاورزی فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در 27 خرداد سال 58 مبنی بر تشكیل جهادسازندگی را مورد توجه قرار داد و ضمن بیان اهمیّت موضوع كشاورزی در اسلام به تشریح عملكرد جهاد كشاورزی در استان پرداخت.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید