امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/3/12

حضرت آیت ا... خاتمی نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه با بیان این فرمایش مولای با تقوایان كه متقیان دارای اعمال و رفتار پاك هستند خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش نمود و گفت: تقوا باید در اعمال و رفتار مشاهده گردد. باز هم چون سنوات گذشته تأکید می كنم كه رعایت تقوای الهی به دو پایه استوار است انجام واجبات و ترك محرمات.
خطیب جمعه زنجان با گفتن تبریك میلاد خجسته حضرت جواد الائمه امام نهم شیعیان علیه‌السّلام به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری همه شیعیان به ویژه نمازگزاران حاضر در نماز جمعه، ماه رجب را ماه ستاره باران و ماه نور باران از جانب خداوند بزرگ خواند و پیرامون ولادت با سعادت مولای با تقوایان حضرت امیرمؤمنان علی علیه‌السّلام به نقل روایتی از یكی از علمای اهل سنت پرداخت و افزود: این عالم اهل سنت درباب میلاد حضرت علی علیه‌السّلام گفته است روزی خانه كعبه از وضعیت موجود خود كه به بتخانه تبدیل شده است نزد خدای بزرگ شكایت كرد كه من كه بیت توحیدم چرا به بتخانه تبدیل شده ام؟ خداوند در جوابش فرمود مولودی در تو متولد خواهد شد كه فضای ترا از تمامی بتها پاك خواهد كرد و آنگاه تو برای همیشه بیت توحید خواهی شد و آن مولود امیرمؤمنان علی علیه‌السّلام است. این مولود به امر الهی در بیت الهی تولد یافت و پس از بعثت حضرت نبوی و فتح مکّه بدست یاران رسول خدا امیرمؤمنان به امر پیامبر مأمور شكستن بتها و بیرون انداختن آنها از بیت توحید گردید.
آیت ا... خاتمی با اشاره به مناسبتهای پیش رو روز 15 خرداد را بستر اولیه شكل گیری انقلاب اسلامی ایران عنوان كرد و تأکید نمود: انقلاب اسلامی ایران از روز 15 خرداد 42 آغاز و در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید. پس شایسته است كه روز 15 خرداد در حد شأن مورد تكریم قرار گیرد. از دیگر مناسبتهای پیش رو 14 خرداد است كه مصادف با سالروز ارتحال حضرت امام (ره) است. ارتحال مردی كه ادبیات سیاست دنیا را دگرگون كرد. مرد بزرگی كه میراثهای بزرگی را نیز برای ملّت ایران اسلامی و شاید هم مردم جهان به یادگار گذاشته است. یكی از آن میراثهای بزرگ وجود مقام معظم رهبری است. انسانی كه بابدست گرفتن سكان هدایت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تاكنون به حق شایسته آنرا هدایت كرده است. مقام معظم رهبری درباره حضرت امام (ره) می فرمایند امام حجّت خدا بود برای انقلاب اسلامی و مردم ایران اسلامی.
امام جمعه زنجان خدا محوری و مردم محوری را از اندیشه های بارز حضرت امام (ره) برشمرد و اظهار داشت: حضرت امام (ره) قبل از هر چیزی به قدرت لایزال الهی تكیه داشت و تمامی امورات ایشان حول محور حضرت الهی بود. اتكای دوم حضرت امام (ره) به قدرت مردم بود و شاید این سخن را از حضرتش زیاد شنیده ایم كه می فرمودند: حكومت بدون رضایت مردم هیچ ارزشی ندارد. حكومت اسلامی استوار بر ولایت فقیه نیز از میراثهای ارزشمند حضرت امام (ره) برای ما است. علاوه بر اینها آزادی، استقلال قانونگرایی، حمایت از فلسطین، خدمت بی منت بر مردم، وحدت و انسجام و استكبار ستیزی نیز از میراثهای حضرت امام است كه اخیراً شاهد اوج گیری استكبار ستیزی حتی در كشورهای غیراسلامی نیز هستیم. روحیه ای كه منجر به بیداری به ویژه بیداری اسلامی در جهان اسلام گردیده و در همین راستا شاهد سرنگونی چند حاكم طاغوتی از مسند قدرت در برخی كشورهای اسلامی نیز بودیم. امّا وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام (ره) نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد زیرا این نیز از جمله میراثهای گرانقدر و یادگار مانده از حضرت امام (ره) است.
قبل از خطبه های نماز جمعه در زنجان سردار سرهنگ امیرخانی فرمانده سپاه پاسداران ناحیه زنجان در سخنانی با نمازگزاران جمعه پیرامون انقلاب اسلامی ایران گفت: دیدیم بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) در ایران تفكری در داخل و خارج از كشور پیدا شد و تلاش زیادی كردند كه این انقلاب پراثر و پر بركت را فقط در ایران محدود و محصور كنند. در حالی كه حضرت امام انقلاب اسلامی را برای تمامی مردم دنیا می خواستند و بارها به این نكته اشاره می فرمودند: كه اگر مردم كشورها می خواهند به سعادت برسند باید با سران طاغوتی حكومتهای حاكم برخود مبارزه كنند. حال كه در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) قرار داریم جا داردكه رجال و بزرگان سیاسی دینی ایران اسلامی اندیشه های والای حضرت امام (ره) را برای نسل جوان ایران اسلامی و مردم دیگر كشورهای دنیا تبیین كنند.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان به توطئه های مختلف دشمنان حضرت امام، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و افزود: پیروی از اهل بیت رسول خدا، شناخت واقعی و پیروی از مكتب و نهضت سرخ حسینی، شناخت واقعی تفكر مهدویت و انتظار، حفظ و پیروی از ولایت فقیه، حفظ وحدت و انسجام یكپارچه ی امروز در مقابل تمامی توطئه های شوم دشمنان، از وظایف تك تك شیعیان آزاده و آگاه ایران اسلامی و دیگر مناطق جهان كنونی است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید