امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/3/5

برای تحقق مسئله رعایت تقوای الهی، انجام واجبات و ترك محرمات الزامی است، لذا شما مردان و زنان نمازگزار و خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می كنم. بدانیم كه عزّت در دنیا و سعادت در آخر در گرو رعایت تقوای الهی در زندگی است.
 این مطلب را حضرت آیت ا... خاتمی نماینده ولی امر مسلمین در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه بیان كرد و با گفتن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی علیه السلام، دوران امامت حضرت امام نهم، امام دهم و امام یازدهم علیهم السلام را دورانی بسیار سخت عنوان كرد و گفت: این سه امام معصوم همواره تحت نظر و در پایگاههای نظامی خلفای سفاك عباسی زندگی می كردند. هدف و نیت خلفای عباسی هم عصر با این سه امام دور نگه داشتن مردم از این بزرگواران و قطع رابطه این امامان با مردم بود تا مردم نتوانند از علوم و معارف این بزرگواران بهره مند گردند. در كنار این مسئله خلفای عباسی برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان برای ایجاد فرقه های مختلف تلاش زیادی كردند. امّا علیرغم تلاشهای دشمنان اسلام ناب، این امامان به ویژه حضرت امام هادی علیه‌السّلام نقش اثرگذاری در هدایت مردم و ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب در بین مردم داشتند.
خطیب جمعه زنجان زیارت جامعه كبیره را از یادگارهای بسیار مهم و اثرگذار حضرت امام هادی علیه‌السّلام برشمرد و افزود: آن حضرت در این زیارت معنوی 250 محور را در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و فردی مردم بیان فرمودند: كه در بحث امام شناسی مطالب بسیار ارزشمندی را بیان داشته اند. فرقه های قادریه، جبریه، واقفیه و غلات از جمله فرقه هایی است که توسط خلفای عباسی برای مقابله با اسلام ناب ایجاد و مورد حمایت آنان قرار گرفتند  مناظرات حضرت امام هادی علیه‌السّلام با رهبران این فرق نقش بسیار اثرگذاری در بیداری مردم زمان نسبت به این فرقه ها داشت. همانگونه كه می دانیم سه امام معصوم یعنی حضرت امام نهم، امام دهم و امام یازدهم علیهم اسلام از جمله امامانی هستند كه بسیار جوان بودند كه شهید شدند.
امام جمعه زنجان خدا را برای درك دوباره ماه پرمعنویت رجب شكر كرد و خاطر نشان نمود: همه ایام از روزها و ماه ها از ایام الهی است. امّا خداوند به برخی از ایام از جمله ماههای حرام با عنایت ویژه ای می نگرد. حضرت امام صادق علیه‌السّلام فرمودند: ماه رجب نامش از نام نهری گرفته شده است كه در بهشت قرار دارد و آن نهری است كه در آن شربتی كه به شیرینی، از عسل شیرینتر و به رنگ از شیر سفیدتر است جاری است و این شربت نصیب و بهره آن عده از بندگان خداوند خواهد بود كه حداقل یك روز از روزهای ماه رجب را روزه بگیرند. بزرگان دین ما بركات الهی در ماه رجب را همانند بارانی می دانند كه نم نم و به طور مداوم بر بندگان مؤمن خدا نازل میگردد. پس از فیوضات این ماه بزرگ غفلت نكنیم.
 نماینده مقام معظم رهبری در استان هم زمانی افتتاح مجلس نهم با سالروز افتتاح اولین مجلس شورای اسلامی را به فال نیك گرفت و اظهار داشت: باید از مردم حماسه آفرین ایران اسلامی به ویژه شهروندان زنجان بخاطر حضور پرشورشان در پای صندوقهای رأی برای انتخاب نمایندگان مجلس نهم قدردانی كرد. حال كه مردم اینگونه وظیفه خود را انجام دادند بر نمایندگان منتخب مجلس نهم است تا با وضع و تصویب قوانین گره گشا مشكلات اجتماعی و فردی این مردم را حل نمایند، نمایندگانی باشند كه در خط فكری حضرت امام و مقام معظم رهبری حركت كنند و برای حفظ صلابت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه های بین المللی تلاش كنند. تاكنون بارها دیده ایم هرجا در مقابل دنیای غرب كوتاه آمده ایم شرط و شروط تازه ای را مطرح كرده اند، پس نباید تسلیم خواسته های آنان گردیم، مخصوصاً در بحث انرژی هسته ای حرفمان این است كه این از حقوق مسلم ملّت ایران اسلامی است و ذره ای از این حقوق مسلم خود نیز عقب نخواهیم نشست.
آیت ا... خاتمی، با بیان اینكه مقام معظم رهبری سه عامل فقر، فساد و تبعیض را از منكرات مهم جامعه اسلامی ایران برشمردند تأکید نمود: نمایندگان مجلس نهم باید برای رفع این سه منكر مهم از جامعه اسلامی ایران برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. جا دارد از تلاشهای صادقانه نمایندگان مجلس هشتم قدردانی نموده از نمایندگان مجلس نهم این انتظار را داشته باشیم كه برای حل مشكلات معیشتی مردم، برای حل مشكل بیكاری به ویژه بیكاری جوانان جامعه ایران اسلامی و حل مشكلات اجتماعی، دینی و فرهنگی مردم و جامعه تلاش و كوشش نمایند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید