امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/2/29

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان با توصیه و سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا گوهری گرانبها، ارزشمند و یك دارایی است. كه چیز دیگری را نمی توان جایگزین آن نمود. امّا در باب حقوق اعضاء و جوارح انسان در رساله الحقوق حضرت سید الساجدین آقا امام زین العابدین علیه‌السّلام در باب حق نفس به انسان آمده است كه: حق نفس بر تو این است كه او را در راه خدا به كار بندی. در تعریف نفس از دیدگاه قرآن كریم داریم كه نفس یا اماره است یا لوامه است یا مطمئنه و امّا نفس اماره نفسی است كه همواره انسان را به سوی گناهان ومعاصی سوق می دهد. برای تسلط بر این نفس باید مطیع امر الهی بود، مبارزه با نفس اماره به تعبیر و تأکید حضرات معصومین صلوات ا... علیهم اجمعین جهاد اكبر خوانده شده است. نفس لوامه نفسی است كه ملامت گر است؛ یعنی همان وجدان اخلاقی. شخص دارای اینگونه نفس در صورت مرتكب شدن به معاصی و گناهان پشیمان شده در صدد جبران بر می آید و امّا نفس مطمئنه مهمترین نفس در یك انسان است كه هركس موفق به داشتن نفس مطمئنه باشد همواره افعالش مورد رضایت الهی خواهد بود.
آیت ا... خاتمی با اشاره به روز سوم خرداد اظهار داشت: سوم خرداد از روزهای حماسی و ماندگار در تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی است. زیرا رزمندگان سرافراز ایران اسلامی پس از 25 روز مبارزه و نبرد با نیروهای بعثی عراق در عملّیات بیت المقدس با رمز یا زهرا سلام ا... علیها موفق شدند در روز سوم خرداد سال 61 شجاعانه و سرافراز خرمشهر را از اشغال دشمنان آزاد كنند. كه نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس قلمداد می گردد. حضرت امام (ره) درباره آزاد سازی خرمشهر فرمودند: مسئله فتح خرمشهر یك مسئله عادی نبود. بلكه یك مسئله مافوق طبیعت بود ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: یك ملّت وقتی به خود متكی شد، وقتی مؤمن شد، وقتی ایمان را با عمل صالح و جهاد همراه كرد در همه میدان ها پیروزی او قطعی است. از دیگر مناسبهای پیش رو 5 خرداد سالروز هتك حرمت مرقد مطهّر علوی توسط آمریکائیان است. بنا به تعبیر رهبری عزیز نظام اهانتهای صورت گرفته به مقدسات اسلامی از قبیل اهانت به پیامبر اعظم اسلام صلی ا... علیه و آله، اهانت به قرآن كریم، اهانت به حرم امامان معصوم صلوات ا... علیهم نتیجه ضعف دشمنان به ویژه دنیای استكبار در مقابل اسلام ناب است. این اهانت ها یك اهانت جاهلانه در قرن حاضر است. البته دشمنان خود به این ضعف اعتراف می كنند. در یكی از روزنامه های آمریکایی نوشته شده است كه مشكل آمریکا در ایران وجود و حضور یك ابر حریف به نام خامنه ای است، كه نقشه راه را می شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.
 قبل از خطبه های نماز جمعه سردار كرمی فرمانده سپاه انصار المهدی زنجان با گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: همانگونه كه می دانید جنگ در بحرانی ترین موقعیت بركشور جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد. زیرا از یك سو تازه نظام جمهوری اسلامی در ایران مستقر شده بود و از لحاظ سیاسی هنوز در دنیا تثبیت نشده بود. از یك سو درگیر جنگهای داخلی شده با گروهای محارب و ضدانقلاب درحال نبرد بود و از جانب دیگر از هیچ گونه آمادگی نظامی برای مقابله با دشمن برخوردار نبود. طبق برآورد دشمن چنین كشوری ظرف 10 روز رابه تصرف درخواهد آمد. حدود 24 هزار كیلو مترمربع از خاك ایران اسلامی به اشغال دشمن در می آید. امّا با قرار داشتن ولایت فقیه در رأس و حضور مردم در دفاع از كشور موجب می گردد كه نقشه های پلید دشمن خنثی شده و دشمن تصرف كامل ایران را به گور می برد. یكی از رمزهای موفقیت در عملّیات بیت المقدس وجود وحدت در بین تمامی نیروهای مسلح و رزمنده تحت هدایت حضرت امام (ره) بود وجود این وحدت باعث شد تا نیروهای ایران خرمشهر را كه توسط دشمن از قوی ترین و پیچیده ترین استحكامات برخوردار شده است تصرف كرده و از چنگ دشمن آزاد كند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید