امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/2/22

با توجه به این تأکید مولای با تقوایان حضرت امیرمؤمنان علی بن ابیطالب علیه‌السّلام كه تقوا نتیجه و میوه دین و آبادانی یقین است خودم و تك تك شما نماز گزاران جمعه، برادران و خواهران عزیز را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش می كنم.
حضرت آیت ا... خاتمی نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان پس از سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در باب حقوق خداوند نسبت به بنده از دیدگاه حضرت امام زین العابدین علیه‌السّلام گفت: بنده خدا نباید برای خدای خویش شریكی قرار دهد. چرا كه این عمل از یك بنده خدا در قرآن كریم به عنوان سنگین ترین و خطرناك ترین گناه معرفی شده است. از نظر علمای علم كلام شرك بر دو نوع است. شرك در عقیده یعنی بنده خدا اعتقاد داشته باشد که تمامی امور در دست خدا نیست، بلكه خداوند در انجام امور جهان یاوری نیز دارد و برخی امور را غیر خدا انجام می دهد. یعنی غیر از قدرت الهی قدرتهای دیگری نیز در اداره امور جهان دخالت دارند. اینگونه شرك را شرك اكبر گویند. بد نیست بدانیم كه ما از جانب شرك اكبر یا شرك در عقیده تهدید نمی شویم، بلكه تهدید كننده اصلی ما، شرك در عمل یا شرك اصغر می باشد. باید خیلی مراقب و مواظب باشیم. شرك در عمل این است كه واجبی و یا مستحبی را برای جلب توجه غیر خدا انجام دهیم. پیامبر اسلام صلی ا.. و آله در این باب می فرمایند: برای امّت من بعد از خود در باب چند مسئله نگرانم. یكی از این مسایل شرك در عمل است. به هوش باشیم كه شرك در عمل همانند راه رفتن مورچه ای سیاه بر روی سنگ سیاه در شب سیاه و ظلمانی است كه اصلاً دیده نمی شود.
خطیب جمعه زنجان ولادت با سعادت عصمت كبری خانم فاطمه زهرا سلام ا... علیها را گرامی داشت و افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) چه زیبا سالروز ولادت این بانوی بزرگ را به عنوان روز زن و روز مادر انتخاب نمودند. جا دارد به تمامی زنان و مادران جمهوری اسلامی ایران این روز بزرگ و این نامگذاری بسیار زیبا را تبریك بگوییم. هرچند ما توفیق زیارت حضرات معصومین علیهم صلوات ا... را نداشتیم ولی توفیق زیارت سی وهشتمین نسل دختر پیامبر را داشتیم.
نماینده مقام معظم رهبری در استان با تشریح مناسبتها اظهار داشت: روز 24 اردیبهشت یادآور روزی ماندگار برای تاریخ و فرهنگ شیعه، اسلام و ایران اسلامی است. زیرا در چنین روزی به فتوای یك مجتهد از مجتهدان جهان تشییع، مردم ایران تنباكو را تحریم كرده و ضربه سختی بر پیكر استعمار انگلیس كه طی قراردادی ننگین تنباكو را به انحصار خود درآورده بود در ایران زدند. این عمل مردم ایران مبین قدرت مرجعیت علی الخصوص ولایت فقیه است. جوانان ایران اسلامی به ویژه جوانان استان آگاه باشند و بدانند که در مقابل همین قدرت مرجعیت علی الخصوص ولایت فقیه بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سیاستهای ضد انقلاب و دستگاه های تبلیغاتی استعمار بیشترین تبلیغات خود را به مخالفت با مرجعیت ودر راس همه ولایت فقیه اختصاص دادند. سالروز تشكیل رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی در بین كشورهای اسلامی بر اثر توطئه استعمارگر پیر یعنی انگلیس ازدیگرمناسبتهای پیش رو است. این روز به نام روز نكبت نامگذاری شده است. در طول 62 سال پس از تأسیس این رژیم اشغالگر نه تنها كشورهای اسلامی نتوانستند در جنگ با این رژیم پیروز شوند بلكه امروز حدود 70 درصد از اراضی كشور فلسطین در اشغال رژیم غاصب اسرائیل است. تا این زمان این رژیم نامشروع از هیچ گونه جنایت و وحشیگری در كشت و كشتار مردم مظلوم فلسطین كوتاهی نكرده است. البته ایستادگی های شجاعانه مردم فلسطین در مقابل این رژیم آن هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را نباید نادیده گرفت. مردم فلسطین انقلاب اسلامی ایران را برای خود یك الگو قرار داده اند، لذا یك حركت معكوس شروع شده است. در این مدت شاهد شكستهای رژیم غاصب اسرائیل از مسلمانان فلسطینی بوده ایم. مثل شكست در جنگ سی و سه روزه با حزب ا... لبنان، شكست در جنگ بیست و دو روزه غزه واین شكستها به قدری با ارزش بوده است كه خود صهیونیستها نیز اعتراف كرده اند. در جایی گفته اند بعید نیست كه نسل ما آخرین نسلی باشد كه به صهیونیزم معتقد باشد و معلوم نیست تا 25 سال دیگر كشوری به نام اسرائیل وجود داشته باشد. یا اینكه گفته اند پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینكه اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود بیشترین لطمات و آسیب ها را در خلال دو دهه گذشته به منافع و امنیت اسرائیل وارد كرده است. تا جایی كه حتی استفاده از مدرن ترین تسلیحات برای سركوب انتفاضه و جلوگیری از عملّیات استشهادی موفقیت چندانی در بر نداشته است. شارون صهیونیست گفته است انتفاضه یعنی توازن وحشت، یعنی وحشت اسلامی. این سلاح مخوف محصول ایدئولوژی دستگاه حاكم ایران است كه در صحنه فلسطین ظهور یافته و ما را در چگونگی جذب این نیروها و اجرای عملّیاتهای آن سردرگم و پریشان كرده است. آینده اسرائیل و بزرگترین چالش دولت اسرائیل حكومت اسلامی ایران است. تهدیدات غیرقابل تصور جمهوری اسلامی ایران حیات دولت یهود را به مخاطره افكنده و نفوذ ایدئولوژیك این حكومت در جنبش های افراطی منطقه همراه با توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران دولت اسراییل را كه از كمبود جمعیت و از فقدان عمق استراتژیك رنج می برد با چالش های جدی و ساختار شكن مواجه ساخته است. امروز انقلاب ایران و مقاومت فلسطین چهره اسرائیل را برای مردم دنیا یك گروه نژاد پرست، آدم كش، نسل كش، با تروریزم دولتی و اشغالگر معرفی می كند.
مدیر كل تبلیغات اسلامی استان زنجان قبل از خطبه های نماز جمعه با گرامی داشت ولادت دخت پیامبر اسلام صلی ا... علیه و آله گفت: این بانوی بزرگ كه پیوند دهنده رسالت نبوی با ولایت علوی است یكجا تمامی شاخص ها و ویژگی هایی را كه خداوند در قرآن برای زنان مطرح و بیان می كند دارا می باشند.این حضرت همچون مریم مظهر پاكی و طهارت، همچون بلقیس مظهر تدبیر و درایت و همچون آسیه مظهر موقعیت شناسی و حضور در لحظات حساس و همچون هاجر مظهر صبر و استقامت بودند. به واسطه این ویژگی های حضرت بود كه خداوند به پیامبرش می فرمایند همانگونه كه اگر هدف خلقت وجودت نبود عالم را خلق نمی كردم اگر هدف خلقت وجود پسر عمت نبود ترا خلق نمی كردم، اگر هدف خلقت وجود دخترت نبود عالم و شما دو تن را خلق نمی كردم. در یك كلام می توان گفت كه هدف از خلقت جهان هستی به خاطر حضرت فاطمه سلام ا... علیها بوده است. این موعود عطیه ای است برای كل بشریت، اگر جهان بشریت بتواند از بركات وجودی این مولود بهره برگیرد.
حجّت الاسلام دشتكی افزود: در قرآن كریم حدود 30 آیه بطور مستقیم یا غیرمستقیم به جایگاه و منزلت حضرت زهرا سلام ا... علیها اشاره دارد. معروفترین این آیات همانا آیات آمده در سوره مباركه كوثر است. آن حضرت در قرآن از جانب خداوند به عنوان خیر كثیر خوانده شده است.آن حضرت مادر یازده امام معصوم علیهم صلوات ا... كه از بركات وجودی آنان جهان تشیع بهره مند هستند می باشد وجود حضرت امام (ره) كه مایه نجات نه تنها مردم ایران بلكه موجب نجات جهان بشریت امروز گردید وجود مبارك حضرت آیت ا... خامنه ای مقام معظم رهبری كه امروز به عنوان سنگر بان و دیدبان حق، نه تنها ایران اسلامی و جهان اسلام را بلكه محرومین كل جهان را هادی و رهبر است از مصداق های بارز خیر كثیر از جانب دختر پیامبر اسلام علیهم صلوات ا... است.            

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید