امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/2/15

حضرت آیت ا... خاتمی نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان این سخن مولای با تقوایان كه فرموده اند: متقی كسی است كه به دنبال گناه نرود، خود و نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش نمود و ترك گناه را از پایه های ترك محرمات خواند و گفت: همانطوری كه بریك مسلمان شناخت خدا و پیامبرش لازم است همانطور هم شناخت امام زمانش ضروری و لازم است. زیرا طبق احادیث و روایات اگر مسلمانی امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است.
خطیب جمعه زنجان شناخت امام را جزء اصول دین برشمرد و افزود: در حدیثی از حضرت امام باقر علیه‌السّلام داریم كه فرموده اند: هیچ مؤمنی مؤمن نیست مگر اینكه خدایش را بشناسد، پیامبرش را بشناسد، و امامان معصومش را بشناسد. اگر آنان را شناخت از آنان پیروی نموده در برابر دستوراتشان تسلیم می گردد. همچنین حضرت امام صادق علیه‌السّلام می فرماید هركس در دوران غیبت امام زمان زندگی می كند این دعا را زیاد بخواند كه خدایا خود را بر من بشناسان كه اگر نشناسانی قادر به شناخت پیامبرت نخواهم بود، خدایا پیامبرت را بر من بشناسان كه اگر نشناسانی قادر به شناخت حجّت و ولی تو نخواهم بود، خدایا ولیت را بر من بشناسان كه اگر ولیت را نشناسانی در دینم گمراه خواهم شد.
امام جمعه زنجان با اشاره به مناسبتهای هفته و گرامی داشت روز معلم اظهار داشت: دشمن با تمام توانش با ما در مبارزه اقتصادی است و ما فقط با داشتن وحدت و شناخت كامل دشمن می توانیم برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز تلاش كنیم. باید با استفاده از قانون اساسی كه خود یك وفاق ملّی است بتوانیم به رفع مشكلات اجتماعی و اقتصادی مردم و جامعه برسیم. با شاخص قرار دادن ولی امر مسلمین و رهبری نظام تلاش ما خدمت گزاری شایسته و درخور برای مردم باشد، از هر گونه اختلاف باید جداً پرهیز نمود، زیرا وجود اختلاف حتی جزئی در بین مسئولین نظام دودش به چشم مردم جامعه به ویژه قشر آسیب پذیر خواهد رفت، مسئولین باید منافع اساسی مردم را در نظر بگیرند. تشكر مسئولین از این مردم كه حضوری یكپارچه و پرشور در 22 بهمن و 12 اسفند سال گذشته داشتند این است كه با قرار گرفتن در مسیر رهبری و ولایت از اختلافات جداً پرهیز كنند.
قبل از خطبه های نماز جمعه مدیر كل آموزش و پرورش استان زنجان با گرامی داشت مقام معلم گفت: از فرمایشات اثر بخش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با فرهنگیان یكی این بود كه فرمودند: معلمان باید بدانند ماده خاصی كه در دست آنان برای پرورش قرار دارد انسان است، لذا باید دقت كنند كه چه مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند.
مدیر كل آموزش و پرورش استان رضایت ولی امر مسلمین از عملكرد آموزش و پرورش در كشور را برای جامعه فرهنگی كشور افتخاری ارزشمند خواند و از آن به عنوان مدال سربلندی برای آموزش و پرورش قلمداد كرد و افزود: حال كه به حول و قوه حضرت خداوندی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تدوین و تسلیم مقام معظم رهبری گردیده است. نیروهای تلاشگر در عرصه های آموزش وپرورش كشور باید تمام توان خود را در هرچه بهتر اجرایی كردن این سند مهم معطوف داشته كه طبعاً دراستان زنجان نیز این همّت و تلاش صورت خواهد گرفت.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید