امروز چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403 - Wed 05 15 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/2/8

حضرت آیت ا... خاتمی با بیان این تأکید مولای با تقوایان حضرت علی بن ابیطالب علیه‌السّلام كه رعایت تقوای الهی موجب پاكیزگی و پاكدامنی می گردد نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش نمود گفت: روایت از امیرمؤمنان علیه‌السّلام است كه روزی پیامبر بر دخترش وارد شد و او را محزون و ناراحت دید. فرمود فرزندم چرا غمگین و محزونی؟ عرض كردند: پدر جان به یاد سختی های روز قیامت افتاده و لحظه محشور شدن انسانهای اولین و آخرین را تجسم نمودم. پیامبر فرمودند: فرزندم روز بسیار بزرگی است، امّا مژده ای دهم ترا، اینكه جبرائیل به من خبر دادند اول كسی كه روز قیامت محشور می شود منم. بعد از من ابوالانبیاء حضرت ابراهیم علیه‌السّلام و سومین نفر شوهرت علی علیه‌السّلام خواهد بود. چهارمین نفر محشور شونده در قیامت تو خواهی بود، كه توسط جبرائیل و هفتاد هزار ملك وارد عرصه قیامت خواهی گردید. آن هم در كمال آرامش و با پوششی از لباسهای بهشتی در حالیكه سوار بر ناقه مخصوص بهشتی هستی و توسط هفتاد هزار حوریه بهشتی كه برای حضورت مشغول عودسوزانی هستند و بوی خوش عود تمام فضای قیامت را پر كرده است تو را همراهی خواهند كرد. آنگاه زنانی چون حضرت مریم، مادرت خدیجه، حضرت حوا، حضرت آسیه هر كدام با هفتاد هزار ملك از تو استقبال خواهند كرد. از عرش الهی ندایی خواهد آمد كه حاضران در عرصه قیامت چشمانشان را بسته و سرهایشان را پایین اندازند تا تو بدون مزاحمت وارد عرصه قیامت گردی. جبرییل به امر الهی به خدمتت خواهد رسید و از تو خواهد خواست آیا حاجتی داری؟خواهی گفت فرزندانم حسن و حسین را می خواهم. آنان حاضر خواهند شد در همان حالتی كه شهید شده اند. این وضعیت ترا ناراحت خواهد كرد و فریاد خواهی كشید. با فریادت جهنم به غلیان درآمده ظلم كنندگان بر فرزندانت و راضی شوندگان براین ظلم را در خود محو خواهد كرد. باز جبراییل از تو خواهد خواست آیا حاجت دیگری داری؟ و تو خواهی گفت از خداوند می خواهم كه هركس را كه برمن و فرزندانم محبت دارد مورد بخشش قرار دهد و خداوند می فرمایند بخشیدم هركسی را كه تو بخواهی. عده ای در این میان می مانند در حالیكه آرزو می كنند كه ای كاش از فاطمیون بودیم.
خطیب جمعه زنجان با اشاره به مناسبتها اظهار داشت: روز ملّی خلیج فارس را گرامی می داریم و اعلام می كنیم خلیج فارس همواره خلیج فارس بوده و همیشه نیز خلیج فارس خواهد بود. اینكه عده ای خلیج فارس را به نام خلیج عربی می نویسند و می خوانند اینها بازی های آمریکا است كه توسط نوكرانش در كشورهای عربی اجرا می گردد. مقام معظم رهبری در این باب می فرمایند خلیج فارس برای ما فقط یك مسئله ملّی نیست، بلكه یك مسئله سیاسی و اعتقادی است. بر اساس آموزه های دینی هر وجب خاك این سرزمین ،آب این سرزمین و هوای این سرزمین برای ما به عنوان یك خط قرمز است. همچنین روز جهانی كارگر را گرامی می داریم. با توجه به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملّی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه های گرامی داشت روز جهانی كارگرامسال باید با حساسیت و دقت بیشتری تدوین گردد و تلاش آنگونه باشد كه این فرمان رهبری جامعه تحقق برخود بپوشد.
آقای دكتر بهرامپور مفسر قرآن كریم با گرامی داشت هفته فاطمیه قبل از خطبه های نماز جمعه در باب تفسیر كلمه كوثر گفت: از دیدگاه اهل تسنن كوثر همان قرآن كریم است كه خداوند به عنوان خیر كثیر بر پیامبرش عطا فرمود. قرآنی كه موجب گردید نام پیامبر برای همیشه جاوید بماند. البته این دیدگاه از نظر اهل تشیع مردود نیست، امّا همه واقعیت نیز این نیست. در مقابل اهل تسنن شیعیان با تأکید بر این آیه كه: (همانا بدخواهان تو دنباله بریده و ابتر خواهند بود)، در تفسیر كلمه كوثر بر این عقیده اند كه مراد وجود ذیجود دختر پیامبر حضرت فاطمه سلام ا... علیها است. زیرا از این دختر است كه جانشینانی برای پیامبر زاده خواهند شد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید