امروز پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403 - Thu 05 16 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/2/1

شما برادران و خواهران نمازگزار و خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌كنم. زیرا بنا به فرمایش مولای با تقوایان مولا علی‌علیه‌السّلام تقوا نگاه دارنده و حافظ انسان از خطراتی چون معاصی، نافرمانی و گناه است.
حضرت آیت‌اله خاتمی نماینده مقام عظمای ولایت در استان و امام جمعه زنجان با بیان مطلب فوق به ایام فاطمیه اشاره كرد و در راستای فرمایش مقام معظم رهبری كه فرمودند‌ه‌اند این حكمت الهی است كه برای حضرت فاطمه سلام‌ا...علیها بیشتر عزاداری كنند تأکید كرد: انتظار آن است كه در روز شهادت دختر پیامبر همه محبّان اهل بیت رسول خدا به ویژه خانم فاطمه زهرا سلام ا..علیها با حضور در مراسم عزاداری كه در قالب دسته عزاداری از مسجد سید به طرف حضرت امام‌زاده ابراهیم علیه‌السّلام خواهد بود حضوری باشكوه داشته باشند. امّا به مناسبت این ایام حدیثی از پیامبر خدا برایتان بخوانم كه آن حضرت فرمودند: ( در شب معراج بهشت را بر من آشکار نمودند. دیدم بر سر در بهشت نوشته‌اند خدایی جز خدای یكتا نیست. محمّد صلی‌ا...علیه‌وآله رسول خداست. علی‌علیه‌السّلام حبیب خداست.حسن و حسین علیهم صلوات‌ا... برگزیدگان خدایند. فاطمه سلام‌ا...علیها انتخاب شده و مورد پسند خداست. پس هر كس با این بزرگواران دشمن باشد با خدا دشمن است و لعنت خداوند بر آنان خواهد بود).
خطیب جمعه زنجان خطاب به نمازگزاران گفت: باید و حق داریم كه سرمان را بلند كنیم و شاكر درگاه خداوندی باشیم و از پدر و مادر خود و دیگرانی در آشنا كردن ما با محبت این خاندان با عظمت نقش داشته‌اند قدرانی كرده برای آنان رحمت و مغفرت الهی را طلب كنیم. همانگونه كه حضرت امام صادق علیه السلام در تفسیر شب قدر فرموده‌اند: ( كسانی می‌توانند معرفت واقعی شب قدر را درك كنند كه فاطمه سلام‌ا...علیها را بحق بشناسند این بانوی بزرگ نیز قدر و منزلتش همانند قدر و منزلت شب قدر ناشناخته و پنهان است). خدای بزرگ معیار خوشنودی خود را در خوشنودی حضرت فاطمه سلام‌ا..علیها دانسته است. اگر عبادت در شب قدر ارزش عبادت هزار ماه را دارد دوستی و محبت دختر پیامبر نیز ارزش و قدرش از دوستی هزاران هزار انسان پاك و خدایی بیشتر است. اگر در شب قدر بركات الهی برای بندگان نازل می‌گردد محبت و دوستی با دختر پیامبر نیز از هزاران هزار بركت و نعمت برای انسانها برخوردار است. پس قدر بدانیم این محبت و دوستی را و مراسم عزاداری این بانوی بزرگ را باشكوه برگزار كنیم.
امام جمعه زنجان با اشاره به بزرگداشت سعدی شیرازی ماندگاری سخن این شاعر عارف را نشئت گرفته از قرآن شریف دانست و پیرامون تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) خاطر نشان نمود: دلاورمردیهای سپاه پاسداران بر همگان آشكار است. تأثیرگذاری سپاه پاسداران را هم در 8 سال دفاع مقدس، هم در دوران سازندگی و هم در دیگر صحنه‌های حساس انقلاب و نظام اسلامی ایران علی‌الخصوص در دفع فتنه‌های فتنه‌گران به خوبی دیده‌ایم. این روزها یادآور یكی از مهمترین امدادهای غیبی در حفظ انقلاب و نظام اسلامی یعنی حادثه صحرای طبس است، كه دنیا دید كه چگونه پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی آمریکا توسط شن‌های صحرای طبس كه نقش جندا... را داشتند نابود شد. گرامی می‌داریم تمامی این مناسبتهایی را كه برشمردیم.
نماینده رهبری عزیز نظام در استان پیروزی اخیر ایران اسلامی یعنی بدست آمده در اجلاس استانبول را مزد پایداری و مقاومت 16 ساله ملّت قهرمان ایران اسلامی در مقابل تمامی توطئه‌های شوم آمریکا، صهیونیستها و دنباله‌های مزدور آنان دانست و اظهار داشت: اینكه در جلسه استانبول تركیه دنیا تأیید می‌كند به اینكه داشتن انرژی هسته‌ای حق ملّت ایران است این یك پیروزی بسیار شیرینی است كه حاصل 16 سال مقاومت و پایمردی دولت و ملّت ایران اسلامی در مقابل تمامی توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به سركردگی آمریکاست. برادران و خواهران ایمانی بدانید اگر آمریکا به اندازه سرسوزنی مطمئن بود كه با حمله نظامی به ایران اسلامی پیروز می‌شد حتی یك ساعت هم به ما امان نمی‌داد.
قبل از خطبه‌های نماز جمعه در زنجان امیر سر تیپ موسویان فرمانده تیپ مستقل 216 زرهی زنجان با گرامی داشت روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده در ایران در تلاش بودند كه ارتش را از بین ببرند. امّا حضرت امام (ره) در یك حمایت تاریخی از ارتش فرمودند: ارتش مال انقلاب است، ارتش مال مردم است، باید بماند. حتی قویتر از گذشته. در مقابل این طرفداری و حمایت تاریخی حضرت امام (ره) از ارتش دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تاكنون در سخت‌ترین صحنه‌های انقلاب اسلامی وفاداری خود را به امام و رهبری ثابت نموده است. كه این وفاداری در 8 سال دوران دفاع مقدس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. البته باید اذعان نمود كه اگر نبود حمایت‌های حضرت امام و رهبری و پشتیبانی شما ملّت قهرمان ایران اسلامی از ارتش و تمامی نیروهای مسلح این توفیقات حاصل نمی‌گشت.
امیر سر تیپ موسویان ضمن ارایه عملكردی از ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید نمود: نیروهای مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به مجهزترین و پیشرفته‌ترین ابزارهای نظامی، امروز با تمامی ‌توان آماده دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران با پیروی از ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم كل قوا هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید