امروز پنج شنبه, 27 ارديبهشت 1403 - Thu 05 16 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 91/1/25

حضرت آیت ا... خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان با بیان این سخن مولای با تقوایان حضرت علی علیه‌السّلام كه فرموده‌اند تقوا یكی از پر ثمرترین و با بركت‌ترین زراعتها است خود ونمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش نمودند.
ایشان با گرامی داشت ایام شهادت حضرت فاطمه سلام‌ا..علیها و گفتن تسلیت و تعزیت این شهادت جانسوز درباره شخصیت آن حضرت به كلام حضرت امام حسن عسگری علیه‌السّلام اشاره كرد و گفت: امام عسگری علیه‌السّلام می فرمایند: وجود جده ما حضرت زهرای مرضیه سلام‌ا...علیها برای ما ائمه معصوم معیار و حجّت خداوند است. همانگونه كه ما برای بندگان خدا از جانب الهی دلیل و حجّت هستیم. آمده است كه پیامبر خاتم صلی‌ا...علیه واله خطاب به دخترش فرمودند: دخترم خداوند تو را از میان زنان عالم انتخاب نموده و برگزیده است. در زمین فاطمه ات می‌خوانند به این دلیل كه بشر هر قدر علمش زیاد بشود قادر نخواهد بود كه به كنه ذات تو پی برده و معرفت حقیقتت را درك كند. ترا به این دلیل در زمین فاطمه ات خوانند كه شیعیان و پیروانت از اتش جهنم بدور خواهند بود. پس ای مردم خوشا به حال شما كه از شیعیان، پیروان و محبّان خانم فاطمه زهرا سلام ‌ا... علیها هستید.
امام جمعه زنجان با تأکید به اینكه فاطمیه امسال را همانند محرم باشكوه برگزار كنیم و تمامی مردم از زن و مرد، پیر و جوان همه در سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام‌ا...علیها از خانه‌ها بیرون بیایند افزود: دلیل دیگری را كه بدان دلیل حضرت زهرا را در زمین فاطمه خوانند این است كه دشمنان آن حضرت از محبت فاطمه بدور خواهند بود. زیرا محبت این بی‌بی دو عالم فقط در قلبهای محبّان، پیروان و شیعیان حضرتش جای خواهد گرفت.
نماینده رهبری در استان با گرامی داشت روز ارتش اظهار داشت: امروزه نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه ارتشیان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف حافظان عزّت، شرف و امنیت كشور ایران اسلامی هستند. ارتش سرافراز ایران اسلامی تاكنون در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سربلند و افتخار آفرین بوده‌اند كه این سربلندی ارتشیان در دوران 8 سال دفاع مقدس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. امروزه نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در عین ولایتمداری با تمامی توان آماده مقابله با هر گونه توطئه از جانب دشمنان نظام اسلامی ایران می‌باشند.
قبل از خطبه‌های نماز جمعه در زنجان حجّت‌الاسلام مصطفوی مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسكن انقلاب استان زنجان با گرامی داشت سالروز تشكیل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام (ره) معمار كبیر انقلاب اسلامی گفت: این نهاد مقدس همواره در طول 33 سال گذشته پس از تأسیس منشأ خیر و بركت بوده و تاكنون شاهد عملكرد درخشان این نهاد مقدس بوده و هستیم. با اینكه تلاش زیادی از سوی نهاد بنیاد مسكن در ساخت مسكن به ویژه برای قشر محروم و كم درآمد جامعه صورت گرفته ولی هنوز دغدغه بی‌سرپناهی و نداشتن مسكن در ایران اسلامی وجود دارد. كه برای رفع این مشكل و دغدغه همّت و مشاركت همگانی می‌طلبد تا مسئله مشكل مسكن و بی‌سرپناهی به ویژه برای جوانانی كه یكی از مشكلات آنان برای تشكیل خانواده، نداشتن مسكن است حل گردد. مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسكن استان صدور فرمان تشكیل بنیاد مسكن در ایران اسلامی و افتتاح حسابی در نزد بانك ملّی به نام حساب 100 حضرت امام را از باقیات و صالحات خواند و تأکید نمود: یقیناً تمامی نهادهای تأسیس شده از جانب حضرت امام در ایران اسلامی از یادگارهای ماندگار و دارای آثار و بركات زیاد هستند امّا بنا به فرموده مقام معظم رهبری می‌توان گفت كه تأسیس بنتاد مسكن و افتتاح حساب 100 حضرت امام (ره) از صدقات جاریه می‌باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید