امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Thu 05 09 2024

منو


آیت‌الله علی خاتمی امشب در همایش پیشکسوتان و طلایه‌داران دفاع مقدس با بیان اینکه دوران دفاع مقدس همانند انقلاب اسلامی ایران یک پدیده استثنایی شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی هیچ شباهتی به انقلاب‌های 120 سال اخیر جهان نداشته و منحصر به فرد است.

وی تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان اگر کل انقلاب‌های 120 سال اخیر در جهان مورد ارزیابی قرار گیرند فقط انقلاب اسلامی ایران بوده که بدون حمایت خارجی و بدون اتکا به هیچ قدرتی به پیروزی دست یافته است.

 امام جمعه زنجان با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی کشورمان از هیچ انقلابی الگو نگرفته است، خاطرنشان کرد: در طول 150 سال اخیر اگر هرگونه انقلاب، جنبش و یا حرکت سیاسی اتفاق می‌افتاد یا زیر حمایت آمریکا بوده و یا مورد حمایت اتحاد جماهیر شوروی قرار می‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در زنجان بیان داشت: 15 سال قبل اندیشکده بزرگ مطالعاتی آمریکا طبق ارزیابی‌های صورت گرفته اعلام کرد که 90 درصد مردم ایران نسبت به دانش هسته‌ای علاقه‌مند بوده و مدافع آن هستند.

ایشان افزودند: این اندیشکده همچنین پس از تحقیقات گسترده خود اعتراف کرد که 76 درصد مردم ایران نسبت به آمریکا بی اعتماد هستند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش با پیوستن به مردم ضربه بزرگی به پیکره حکومت شاه وارد کرده و سبب شد تا آمریکا اعتراف و اذعان کند که کودتا در مقابله با ایران جوابگو نیست.

امام جمعه زنجان اظهار کرد: دشمن قبل از آغاز جنگ تحمیلی علیه کشورمان تصور می‌کرد که این جنگ نهایتا بعد از یک هفته به سرانجام برسد در حالیکه صبر و مقاومت ملت ایران موجب شد تا بر خلاف تصور دشمن جنگ تحمیلی هشت سال به طول انجامد.

نماینده ولی فقیه در زنجان بیان داشت: پیروزی در جنگ تحمیلی هشت ساله مرهون صبر و مقاومت اقشار مختلف جامعه در کشورمان بوده است و از حساب اجر و ثواب صابرین فقط خداوند آگاه است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی علیه کشورمان غیر از قواعد حاکم بر جنگ‌های دنیا بوده و رزمندگان این جنگ نیز همگی نظامی نبوده و از اقشار مختلف جامعه بوده‌اند.

امام جمعه زنجان بیان داشت: تعداد قابل توجهی از رزمندگان دوران دفاع مقدس را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند و همه گروه‌ها و اقشار مختلف در پیروزی جنگ هشت ساله نقش داشتند.

ایشان با تأکید بر وجود اتحاد و همدلی بین آحاد جامعه و بین دولت و ملت، گفت: امروزه تبعیت از ولایت و مقام معظم رهبری برای همه یک تکلیف بوده و دشمن همواره از اتحاد و وحدت بین دولت و ملت در کشورمان هراس داشته است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید