امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


همزمان با آغاز هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) و جمعی از پاسداران با آیت‌الله خاتمی امام جمعه زنجان دیدار کردند.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

در این دیدار، آیت‌الله خاتمی امام جمعه استان ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: طبق تاکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در خصوص استفاده از آثار شهید مطهری تاکید داشته و دارند و اندیشه متعال ایشان همیشه زنده و پویا است.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه از مصادیق بارز جهاد تبیین، عمر با برکت ایشان بود بیان کرد: در عصری که شهید مطهری زندگی می‌کردند هجوم افکار بیگانه برای در انزوا قرار دادن اسلام بسیار زیاد بود و این اندیشه را ترویج می‌کردند که اسلام برای قرن‌های گذشته و ۱۴۰۰ سال پیش است و به درد جامعه ما نمی‌خورد.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

امام جمعه زنجان بیان کرد: در آن زمان دو تفکر کاپیتالیسم -لیبرالیسم و سوسیالیسم غالب بود که دنیا را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند که تحت حاکمیت آن‌ها بود، که با وجود عقاید متفاوت در یک مسئله که حضور دین در جامعه تمام و کهنه شده مشترک بودند.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

وی تصریح کرد: در آن زمان بود که شهید مطهری در مبارزه با این افکار وارد میدان شد و معتقد بود که دین اسلام نیازی به استدلال لیبرالیسم غربی و سوسیالیسم شرقی ندارد و دین اسلام مبتنی بر قرآن و سنت پیامبر همیشه زنده و پویا است.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ما در قرآن هیچ کاستی نداریم تا از مکاتب دیگر بهره بگیریم و محتوای آن به قدری غنی است که پاسخگوی همه مسائل و مکاتب دیگر است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: دین ما روشن و واضح است و اگر روی مبانی، شناخت درست داشته باشیم هیچ کمبودی نداریم و باید از اندیشه، افکار و آثار استاد شهید مطهری در زندگی استفاده شود، زیرا افکار و اندیشه ایشان روشن بوده و راه درست را به ما نشان داده است.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید