امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به اهمیت برگزاری مطلوب مراسم مذهبی در ایام محرم، اظهار کرد: این حماسه بزرگ، فرصتی برای مبلغان، مداحا و شعرا است که با ارائه مطالب ارزشمند و صحیح، جامعه را از پیامدهای نهضت عاشورا آگاه سازند.

وی با اشاره به فضلیت‌های ماه محرم، بر برگزاری مراسم و محافل باشکوه در شأن این ایام تاکید و خطاب به مداحان و شاعران، بیان کرد: هیئت باید کلاس درسی برای حسینی شدن و حسینی ماندن باشد. ما باید در شعرخوانی‌ها و روضه‌های خود، اخلاق‌مداری و امر به معروف و نهی از منکر را به مردم یادآور شویم.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و روز بزرگداشت شعر آیینی، از ۱۲ بیت به یاد ماندنی محتشم کاشانی یاد کرد و افزود: قیام امام حسین (ع) به خاطر فرضیه امر به معروف و نهی از منکر بود و ما باید رعایت این مسئله را وظیفه همگانی بدانیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دعوت مردم به خیرخواهی، امید، تعاون، اخوت، شکرگزاری، احسان، ایثار و گذشت، اضافه کرد: از بیان، تنگ‌نظری، ناامیدی، بدبین کردن مردم، حسد و خوف در هیئات و مراسم مذهبی پرهیز کنیم.

امام جمعه زنجان با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، اذعان کرد: پایه‌های اخلاقی در کلمات و رفتار ائمه جمعه باید نمایان باشد، به همین خاطر معتقدیم زبان شعر بهتر از زبان نثر می‌تواند بیانگر رهنمودهای اخلاقی و عزای حسینی باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به روز صدا و سیما،از تلاش و زحمات شبکه استانی رسانه ملی قدردانی کرد و ادامه داد: هنوز با حد مطلوب در این عرصه فاصله داریم.

وی مردم را به دعوت به ادای خون توصیه و بیان کرد: در این ایام به خصوص یاری‌گر و اداکننده زندگی به بیماران باشیم.

خطیب نماز جمعه زنجان با ابراز رضایت‌مندی از عملکرد شهرداری و ارائه تمهیدات برای برگزاری عزای حسینی، خواهان برگزاری مراسم مطلوب در شأن این ایام بزرگ شد و اذعان کرد: پس از مدت‌ها همایش امامان جمعه با مقام معظم رهبری برگزار شد که ایشان رهنمودها و بیانات باارزشی را به ائمه جمعه فرمودند.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری اولین نماز جمعه، تصریح کرد: امام جمعه باید همانند یک پدر با تک‌تک افراد جامعه برخورد کرده و یادآور اخلاق و معنویت در جامعه باشد.

آیت‌الله خاتمی با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری نماز جمعه گرم و صمیمی، تصریح کرد: ایشان بیان کردند که نماز جمعه باید امیدبخش، بصیرت‌افزا، آرامش‌بخش برای همه مردم بوده و حاشیه‌سازی، ناامیدی، اضطراب و بدگویی از دیگری در خطبه‌های ائمه جمعه بیان نشود؛ چرا که نقش ائمه جمعه امیدآفرینی در بین مردم است.

وی با بیان اینکه دشمنان دلسوز ما نیستند، تشریح کرد: ذر گذشته حضور زنان در اجتماع به صورت مفید و موثر پرثمر بوده و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان ما دختر هستند و این بیانگر آزادی و موفقیت زنان این سرزمین است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه آمریکا ۴۳ سال به دشمنی خود با ایران ادامه داده و تنها به دنبال منافع خود است، ابراز کرد: آمریکا خود را مدافع آزادی می‌داند اما بر همگان واضح است که این دشمنان از ارزش و قدرت اسلام هراس دارد. اسلام به زنان کرامت بخشیده و بانوان این سرزمین با حجاب اسلامی حتی چادر در عرصه‌های مهم و افتخارآمیز قدم برداشته‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه زنان با حجاب در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی به نحوه احسن حاضر و باعث سربلندی و موفقیت‌های بزرگی شدند، خاطرنشان کرد: دشمنان اظهار می‌کردند که اعتقادات مردم ضعیف شده اما این وحدت و یکدلی را در حضور مردم و در مراسم غدیر و راهپیمایی‌ها دیده‌ایم و از این پس نیز شاهد شور و شوق مردم در قالب هیئات مذهبی طی ایام محرم خواهیم بود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید