امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلی خاتم‌الانبیا برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر، روز کار و کارگر و روز معلم، اظهار کرد: ماه رمضان فرصت مغتنمی است تا مومنان و روزه‌داران به بزرگ‌ترین دستاورد خود که همانا تقوای الهی است، دست یابند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امروز که در عید سعید فطر قرار داریم، باید خداوند را شاکر باشیم، ادامه داد: امروز نتیجه یک ماه روزه‌داری مومنان خداوند است، به همین خاطر همه ما این روز را جشن گرفته و خداوند را به خاطر توفیق یک ماه روزه‌داری و عبادت پروردگان شاکر هستیم.

خطیب نماز عید فطر در زنجان با اشاره به روایاتی که در خصوص روزه‌داران آمده است، تصریح کرد: گروه اول روزه‌داران شامل کسانی است که روزه را برای نجات از آتش جهنم می‌گیرند و پاداش خود را نیز در عید فطر با رهایی از این آتش دریافت می‌کنند.

آیت الله خاتمی در خصوص گروه دوم یادآور شد: گروه دوم نیز مربوط به کسانی است که به طمع رفتن به بهشت روزه می‌گیرند و بدون شک پاداش این افراد نیز حصول بهشت است اما گروه سوم کسانی هستند که به خاطر عشق به خداوند و اطاعت از فرامین الهی روزه گرفته که پاداش این گروه علاوه بر پاداش گروه اول و دوم، دست‌یابی به رضوان خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه برکات ماه مبارک رمضان به قدری ارزشمند است که باید این اعمال در طول سال نیز تکرار شده و ما از برکات آن بهره‌مند شویم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم دستاوردی که امروز بعد از یک ماه روزه‌داری به دست آورده‌ایم تداوم داشته باشد، باید هر ماه سه روز، روزه بگیریم.

وی با اشاره به اینکه دعا، احساس و صدقات، قرائت قرآن، و موادی از این قبیل باید در طول سال ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: تداوم این اعمال به مثابه تداوم پاداشی است که خداوند برای روزه‌داران در روز عید فطر مقرر کرده است.

خطیب نماز عید فطر در زنجان گفت: یکی از مهم ترین پیام های عید فطر وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در مقابل دشمنان است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در روز ۶ اردیبهشت‌ماه و در جمع دانشجویان، تاکید کرد: دانشجویان و جوانان باید بیش از پیش به این فرامین توجه کرده و به عنوان قشری که آینده‌سازان این کشور هستند، ایران اسلامی را به جایگاه متعالی خود که زمانی پایه‌گذار بزرگ‌ترین تمدن دنیا بود، برسانند.

  • 1 [640x480]
  • 2 [640x480]
  • 3 [640x480]
  • 4 [640x480]
  • 5 [640x480]
  • IMG_7566 [640x480]
  • IMG_7577 [640x480]

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید