امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


آیت‌الله علی خاتمی دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه تاریخ تعداد جنگ‌های بین حق و باطل زیاد به خود دیده است، اظهار کرد:  اما هیچ یک از این جنگ‌ها مانند عاشورا نبوده و جلوه نکرده است.

ایشان عاشورا را فرهنگی در راستای انسان‌سازی دانست و اضافه کرد: عاشورا به عنوان یک فرهنگ بود و انسان‌سازی کرده و آدم تربیت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به وقایع هدایت شده توسط آمریکا در منطقه اشاره و تصریح کرد: آتش‌افروزی آمریکا در کشورهای عراق و سوریه بدون ریختن یک قطره خون از دماغ سربازان آمریکایی در حال انجام است و هدفی جز تضعیف جبهه حق و مقاومت ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به هزینه 350 هزار میلیارد دلاری از ذخایر ارزی کشور عربستان در راستای اهداف آمریکا و تضعیف جبهه مقاومت طی چند سال اخیر ادامه داد: این در حالی است که همین عربستان پنج سال پیش به اسد که در حال حاضر جهاد اکبر کرده و مقابل آمریکا و اهدافش ایستاده است، پیشنهاد جمع کردن قائله جبهه النصره را در قبال قطع رابطه با ایران داده بود، ولی اسد نپذیرفته بود.

ایشان به اقدامات شهید همدانی در سال‌های آغاز ناآرامی‌های سوریه در راستای تشکیل جبهه مردمی مقاومت اشاره و تاکید کرد: جبهه مردمی مقاومت به دلیل شاخصه‌هایی که دارد، می‌تواند به حل مشکلات، موجود در این عرصه کمک کند از این رو به عنوان راهکاری به کشورهای عراق و سوریه پیشنهاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اعترافات وزیر امور خارجه عربستان در مورد راهکار مشکلات موجود در سوریه گفت: وی بعد از پنج سال به این حقیقت اعتراف کرده که این راهکار سیاسی است که این اظهار نظر، نتیجه مقاومت است.

ایشان به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد داعش، که برای مقابله با ایران درست شده است، اشاره و تاکید کرد: بر این اساس ایران با مقاومت در محل تشکیل داعش در واقع به جای قصر شیرین و خرمشهر در عراق و سوریه با داعش می‌جنگند.

ایشان با برجسته دانستن موقعیت ایران در بین دیگر کشورها ادامه داد: این نقش به دلیل بهره‌مندی از رهبری آزاده، خداترس و مدبر کسب شده است که امور را مدیریت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به خصلت‌های برجسته مردم ایران اشاره و اضافه کرد: اخلاص، پیروی و یاری از حق و پیشرو بودن از خصلت‌های نصرت آفرین محسوب می‌شود که شامل مردم ایران شده است.

ایشان با اشاره به امنیت تامین شده در عزاداری‌های عاشورای عراق بعد از سال‌ها تاکید کرد: این امنیت توسط افراد با نام و بی‌نام و نشان تامین می‌شود و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان پذیرایی از زائران سیدالشهداء(ع) باید برای مردم عراق بماند.

ایشان به نام‌گذاری روز نهم محرم به نام عباس علی (ع) توسط محبان ائمه اطهار اشاره و تاکید کرد: در واقع در روز نهم محرم کسی در کربلا شهید نشده است و حضرت عباس آخرین نفر قبل از سیدالشهداء(ع) به شهادت رسیده و نامیده شدن روزی به نام ابوالفضل العباس تجلیل و تقدیر از غیرت و مردانگی بشمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه کیفیت‌ها قابلیت اندازه‌گیری نیستند، ابراز کرد: عاشق بودن و دوست داشتن از مواردی هستند که قابلیت اندازه گیری نیستند و از این رو عشق و علاقه ابوالفضل العباس به برادرش قابلیت اندازه‌گیری ندارد، از این رو است که زندگی بعد از سیدالشهداء(ع) را نمی‌خواهد.

امام جمعه زنجان  تقدیر از کمک کنندگان به برگزاری آئین پرشکوه روز هشتم محرم زنجان افزود: باید از همه نیروهای کمک‌کننده به برگزاری این آئین از جمله انتظامات تجلیل تقدیر کرد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید