امروز پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 - Thu 05 09 2024

منو


وظیفه اصلی بسیج مقابله با نفوذ دشمنان است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در اجتماع عظیم بسیجیان سپاه ناحیه زنجان با عنوان «شکوه ایستادگی» اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران دشمنان زیادی پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در راس آنها آمریکای جنایتکار با همه توان و قدرت تصمیم به مقابله گرفت، گفت: از فردای 22 بهمن ماه سال 57 توطئه‌های رنگارنگ دشمن برای شکست انقلاب نوپا آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ایجاد گروهک‌های تروریستی و تحریک قومیت‌ها برای آغاز جنگ مسلحانه علیه انقلاب در مناطق مختلف ایران را از جمله این توطئه‌ها دانست و یادآور شد: دانشجویان مسلمان پیرو خط امام کانون توطئه را شناسایی کردند و سفارت آمریکا در راس همه این توطئه‌ها قرار داشت.

وی ادامه داد: دانشجویان با اقدامات خود موفق به تصرف و تسخیر این لانه جاسوسی در کشورمان شدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در هر گوشه‌ای که شعار تجزیه‌طلبی وجود داشت ریشه جاسوس‌خانه آمریکا دیده می‌شد، گفت: در این زمان امام راحل احساس کردند در مقابل توطئه‌های دشمن باید یک سد عظیم و شکست‌ناپذیر از بدنه مردم ایجاد شود که در همین راستا امام راحل فرمان تشکیل بسیج را در تاریخ پنجم آذرماه سال 58 صادر کردند.

وی گفت: نیروی مقدس بسیج از بدنه مردم با حضور روحانیون، دانشجویان، کارمندان، کارگران، دانش‌آموزان، بازاریان و دیگر آحاد جامعه تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ملت ایران ندای امام راحل را لبیک گفتند و برای دفاع جانانه از انقلاب اعلام آمادگی کردند، اظهار داشت: بسیج در کنار نیروهای نظامی و ارتش دلاور به ایفای نقش پرداخت.

خاتمی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه بسیج پایان نیافته است، گفت: تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد این سازمان با همان خصوصیات و ویژگی‌ها دل در گرو انقلاب داشته و فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست نگاه به بسیج یک نگاه نظامی بود، گفت: با گذشت زمان عرصه‌های خدمتی متعددی فراهم شد و ضرورت وجود بسیج روز به روز در جامعه احساس شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به حضور بسیج در همه عرصه‌های علمی و فناوری اشاره کرد و یادآور شد: امروز بسیج با همه قدرت و توان در عرصه‌های مختلف حضور پررنگی دارد.

خاتمی با اشاره به اینکه امروز سه وظیفه اساسی بر عهده بسیج قرار داده شده است، اظهار داشت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، تهاجم فرهنگی، بلای خانمان‌سوز اعتیاد، ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان و... از وظایف بسیج است.

* حضور در عرصه اقتصاد مقاومتی از وظایف بسیج است

وی حضور بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی را از دیگر وظایف بسیج دانست و یادآور شد: در مدت یک و نیم سال گذشته بسیج گام‌های بلندی در حوزه اقتصاد مقاومتی برداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان وظیفه سوم و اساسی بسیج را مقابله با نفوذ دشمنان دانست و تاکید کرد: امروز بسیج باید حضور قدرتمندی در مقابله با نفوذ دشمنان داشته باشد.

خاتمی خاطرنشان کرد: امروز بسیج باید با هوشیاری در صحنه حاضر شده و نیروی ارزشمند مردمی نه تنها نباید تضعیف شود بلکه باید میدان برای رشد و شکوفایی جوانان برومند کشورمان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امام راحل امید زیادی به بسیج بستند، گفت: بعد از ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، مقام معظم رهبری با جدیت و به صورت گسترده‌تر نه تنها به عرصه دفاعی و نظامی پرداختند بلکه با حسن اعتماد در مدت 27 سال پس از ارتحال امام راحل پاسخ شایسته‌ای دادند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید