امروز پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 - Thu 05 09 2024

منو


مبلغان در ماه محرم به ترویج احکام دینی بپردازند

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ در دارالقرآن کریم زنجان اظهار کرد: ماه‌های رمضان و محرم بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج شعائر دینی و الهی است.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز مطابق سنوات گذشته نسبت به اعزام مبلغان برای تبلیغ اقدام خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون با فاصله مطلوب در تبلیغ فاصله داریم، اما باید تلاش کنیم وضعیت را بهبود بخشیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در جامعه کنونی شرایط تبلیغ در روستاها عوض شده است، اضافه کرد: اینگونه نیست که روستاها فرد باسواد نداشته باشند، چرا که به ویژه در ماه محرم افراد بومی باسواد برای حضور در مراسم عزاداری به زادگاه خود می‌روند، پس باید از این نظر در انجام امور تبلیغی دقت کرد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر شبهه‌افکنی توسط مبلغان در ماه محرم افزود: اصلا وظیفه مبلغ در تبلیغ همین شبهه افکنی است و باید این موضوع را در سرلوحه کاری خود قرار دهد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه بدعت‌ها و خرافه‌هایی که به وجود آمده است، افزود: هم اکنون 500 سایت در راستای شبهه‌افکنی در بحث شیعیان فعالیت دارند که مبلغان باید در برابر آنها اقدام لازم را انجام دهند.

امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: مبلغانی که به روستاهای مختلف برای تبلیغ اعزام می‌شوند، باید جواب درخور و مناسبی برای جوانان و شبهه‌های آنها داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر پرهیز از انجام امور تبلیغاتی در زمینه انتخابات افزود: نباید مبلغ به طرفداری از یک کاندید بپردازد، چه بسا تبلیغ وی موجب برنده شدن آن کاندید در انتخابات شود که اگر وی شایسته نباشد، برای مبلغ مسئولیت دارد.

آیت‌الله خاتمی همچنین با تاکید بر بیان درست آداب و رسوم عزاداری افزود: باید شان عزاداری امام حسین (ع) رعایت شود و نباید سخنی بگوییم که منجر به پایین آمدن شان ائمه معصومان (ع) شود.

وی با اشاره به اینکه باید سخنان مراجع عظام تقلید را بدون کم و کاست به مردم با زبانی ساده و شیوا ابلاغ کرد، گفت: مبلغان وظیفه خطیری در امر تبلیغ دارند و نباید اشتباهی در این زمینه رخ دهد.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به هجمه‌های موجود در زمینه تحریف موضوع حج افزود: برخی از افراد در تلاش هستند که از فاجعه رخ داده در منا سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه حج یک عمل عبادی واجب است و هر کس به استطاعت مالی برسد، باید نسبت به آن اقدام کند، گفت: دولت آل سعود مسئول این فاجعه رخ داده است، اما با عرب کاری نداریم.

وی خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم، فاجعه رخ داده منجر به اختلاف عرب و عجم شده و یا موجب منسوخ شدن عمل عبادی  و مهم حج تمتع شود.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید