امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Thu 05 09 2024

منو


انعکاس گزارش عملکرد دولت مطلوب نیست

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در همایش تجلیل از کارمندان و دستگاه‌های اجرایی برتر و مراسم رونمایی از نمایشگاه مجازی دستاوردهای دولت با اشاره به طی شدن دو سال از فرصت خدمتگزاری به مردم در دولت جدید برای مسئولان، اظهار داشت:  باید قدر دو سال از فرجه زمانی باقیمانده را دانست، چرا که دو سال باقیمانده خیلی هم کم نیست و می‌توان با ارزیابی عملکرد خروجی مدت زمان باقیمانده را بهبود بخشید.

وی با تاکید بر ارزیابی عملکرد دو سال گذشته توسط خود مسئولان اضافه کرد: ارزیابی‌ها نشان خواهد داد که چه بسا غفلت‌هایی که در برخی موارد روی داده و همچنین حوزه‌هایی که بسیار بهتر از وضعیت کنونی می‌توانست عمل شود و نشده است.

 امام جمعه زنجان با اشاره به بخش‌هایی از بیانات امام راحل که می‌فرمود که اگر هر کس به وظیفه خود درست عمل کند مملکت گلستان می‌شود، تاکید کرد: هر چند در کشور ما خوب عمل شده ولی باید متوجه بود که اگر بهتر عمل می‌شد نتایج مطلوب‌تری به دست می‌آمد.

وی با گلایه از عدم انعکاس مطلوب عملکرد دولت افزود: ارائه گزارش از اقدامات موجب خرسندی و امیدواری مردم به نظامی می‌شود که یک اصطلاح عام شامل همه ارکان حکومت است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت قطعا به نام فرد خاصی ثبت نمی‌شود، گفت: یادمان باشد اقدامات دولت به نام استان و در راستای توسعه آن برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

وی به هماهنگی و همدلی موجود در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این همدلی و رعایت حرمت آنچنان مشهود است که از دید مسئولان ملی هم پنهان نمانده و مایه مباهات است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اقدامات همراه با تدبیر، متانت و عقلانیت دولت ادامه داد: این اقدامات شاید حلال حدود 30 درصد مشکلات باشد ولی آنچه که باید بیشتر مورد توجه مدیران قرار گیرد توجه به اقتصاد مقاومتی است که در 26 بند ابلاغ شده است.

لزوم توجه مدیران به اقتصاد مقاومتی

 وی با اشاره به تاکیدات مسئولان ارشد نظام در مورد توجه به اقتصاد مقاومتی بیان کرد: ولی آنچه که باید به آن اذعان کرد این است که توجه به این مقوله در بین  مدیران رده پایین کمرنگ‌تر است چرا که راه‌کار مد نظر کشور برای توسعه پایدار همین است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه هیچ وقت عادت به تخریب عملکرد گذشتگان نداشته و مسئولان فعلی را قهرمان معرفی نمی‌کند، افزود: زنجان موقعیت بی‌نظیری را برای توسعه دارد که مورد غفلت واقع شده است.

وی با تاکید بر مشکلات استان زنجان در توسعه تاکید کرد: اگر نگوییم این استان عقب مانده است نمی‌توان آن را پیشرفته هم نامید.

 امام جمعه زنجان به خصوصیات اخلاقی قابل ملاحظه شهید رجایی اشاره کرد و ابراز داشت: وی آدم وظیفه‌شناسی بود و به وظیفه خود درست عمل می‌کرد از این رو بود که رجایی شد و نامش در تاریخ ایران ماندگارشد، چنانکه برخی از دوستان به هنگام پذیرش سمت نخست‌وزیری به صورت آشکار وی را از پذیرش این سمت منع کرده و می‌گفتند بنی‌صدر آبروی تو را می‌برد و در این جا بود که وی گفت؛ اشکالی ندارد، برخی‌ها جان خود را برای انقلاب می‌دهند و این شد که رجایی تبدیل به الگویی در تاریخ شد، به طوری که آبرویی دارد که سال‌های پابرجا خواهد ماند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید