امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


رعایت حجاب در راستای تحقق حقوق شهروندی و قانون ضروری است

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با بیان اینکه ارزش افراد در جامعه به انسان بودن آن‌ها بوده و این در حالی است که غرب نگاه ابزاری به زن دارد، اظهار کرد: نگاه اسلام به زن، نگاه ویژه‌ای است و بدون شک یکی از این نگاه‌ها در اسلام مربوط به جایگاه زن به عنوان تربیت‌کننده انسان‌ها در نقش مادر است.

وی با یادآوری اینکه زن به عنوان نیمی از جمعیت، نقش‌های متفاوتی را در جامعه ایفا می‌کند، گفت: در تقویم فرهنگ عمومی روزهای مختلفی در راستای اهتمام به جایگاه زن در نظر گرفته شده که یکی از روزها سالروز شهادت حضرت ام‌البنین (س) بوده و به عنوان روز تکریم مادران و همسران به ویژه مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است.

خطیب نماز جمعه زنجان با تاکید بر اینکه از نظر اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد در اسلام نبوده و جنسیت امتیاز محسوب نمی‌شود، تصریح کرد: امتیازی که اسلام برای زن و مرد در جامعه در نظر گرفته فقط در انسان بودن است، این در حالی است که نگاه غرب به این مقوله کاملاً متفاوت بوده و به زن نگاه ابزاری دارد.

آیت‌الله خاتمی در ادامه از حجاب به عنوان یکی از ضروریات دین و قانون اساسی یاد کرد و با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص، ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری که طی هفته گذشته سخنانی را در این خصوص ایراد فرمودند، مقوله حجاب جزو ضروریات دین و قانون اساسی بوده، به همین خاطر رعایت حجاب در راستای تحقق حقوق شهروندی و قانون، لازم است.

وی از ۱۷ دی‌ماه به عنوان یکی از ننگین‌ترین روزها در تاریخ کشور یاد کرد و با اشاره به اینکه در این روز شاهد اعمال کشف حجاب در رژیم منحوس پهلوی بودیم، خاطرنشان کرد: مأموریت استعمار پیر در کشورهایی چون ایران، ترکیه، افغانستان و پاکستان اسلام‌زدایی در قالب انجام کودتا بود؛ به همین خاطر در ایران فردی خشن همچون رضاخان را به خدمت گرفت تا موجبات از بین رفتن عفت و پاکدامنی را فراهم کند.

امام جمعه زنجان با ابراز تأسف از رقم خوردن عمل ننگین توهین ره ساحت مرجعیت در روز ۱۷ دی‌ماه سال ۱۳۵۶، یادآور شد: این توهین باعث شد تا در روز ۲۹ بهمن‌ماه همان سال شاهد شکل‌گیری مراسم اربعین در تبریز و دیگر شهرها باشیم که این خود زمینه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ را رقم زد.

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به انجام رزمایش ذوالفقار طی هفته گذشته برای نمایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، به روز ۱۶ دی‌ماه به عنوان روز شهدای دانشجو نیز اشاره کرده و گفت: ایستادگی دانشجویان رزمنده در هویزه و مقاومت آنان در حالی که به محاصره دشمن درآمده بودند، باعث شد تا روزی چون روز شهدای دانشجو در تقویم انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید