امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


قانون اساسی ما مترقی‌ترین و مردمی‌ترین قانون است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آنانی که حرف از دموکراسی می زنند اگر اندکی انصاف داشته باشند می بینند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مترقی ترین و مردمی ترین قانون است.

 امام جمعه زنجان گفت: آنانی که حرف از دموکراسی می زنند اگر اندکی انصاف داشته باشند می بینند که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مترقی ترین و مردمی ترین قانون است.
نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و افزود: قانون اساسی ترجمان نگرش سیاسی و مدیریتی و حکومتی یک کشور است و اینطور نیست که هر کسی از جایش بلند شد حرف از رفراندوم برای تغییر آن بزند.
امام جمعه زنجان ادامه داد: البته برخی از مواد و مفاد قانون اساسی به صورت موردی می تواند مورد تجدید نظر واقع شود که آن هم ساز وکار خودش را دارد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: اینکه عده ای می گویند این قانون اساسی را نمی خواهیم چون در آن زمان ما نبودیم، این حرف خودشان نیست. اینطور نیست که قانون اساسی یک کشور چند سال یک بار عوض شود؛ آنانی که قبله شان آمریکا است بدانند که قانون اساسی فعلی آمریکا مربوط به ۱۸۰ سال قبل است.
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب قشر دانشجو به عنوان قشر روشنفکر، پیشتاز و منشأ حرکت جامعه معرفی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: دشمن اکنون از جهاد علمی شکل گرفته در کشور بیمناک است، امروز دانشمندان ما در علوم مختلف قدم های بزرگی را برداشته اند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه آمریکا دلسوز ملت ایران نیست، گفت: نسل جوان باید بداند که اگر آمریکا دلسوز ما بود چرا از پیشرفت ها یشان به ما نمی دهند، چرا این همه هزینه برای رسانه های مختلف می کنند تا به کشور ضربه بزنند؟ چرا دارو را برای ملت ایران تحریم کردند؟ چرا در دوران شیوع کرونا حتی ماسک را تحریم کردند؟
آیت الله خاتمی افزود: ما نمی گوییم ایران بهشت است، نابسامانی ها و مشکلات و سوء مدیریت هم هست، ولی چرا مشکلات ما را در رسانه هایشان چند برابر نشان می دهند؟
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروز ما روی پای خودمان ایستاده ایم و باید حواسمان باشد که آمریکا به هیچ وجه دلسوز ما نیست.
ایشان با اشاره به اثرات عقب‌ماندگی دانش و فناوری از دوران پهلوی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بیان کردند که سنگ بنای انقلاب اسلامی گذاشته شده بپاخزید چرا که دشمنان از جهاد علمی می‌ترسند.
امام‌جمعه زنجان با اشاره به پیشرفت روزافزون ایران در عرصه علم و فناوری، این تلاش‌ها را مرهون زحمات فرزندان ایران اسلامی دانست و اذعان کرد: خوشبختانه امروز دانشمندان ایرانی به قله‌های علوم و فناوری نوین دانش دست یافته‌اند.
آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه نباید از حرکت ماشین علم عقب بمانیم، به جوانان و نوجوانان،‌ توصیه کرد: آمریکا دلسوز ما نیست، سال‌ها دشمنی، فعالیت بیش از ۲۶۰ شبکه فارسی زبان رایگان و بزرگ‌نمایی مشکلات چگونه می‌تواند دلسوزی باشد؟ ما منکر مشکلات اقتصادی، معیشتی و سومدیریت در کشور نیستیم اما اینکه آمریکا بدون اینکه از پیشرفت‌های ما به‌خصوص در عرصه نظامی سخنی بگوید مدام در فعالیت‌ است که ایران اسلامی را ناکارآمد نشان دهد؛ در حالی که اگر دلسوز ما بود دارو و ماسک را برایمان تحریم نمی‌کرد.
نماینده ولی‌فقیه در ادامه با اشاره به اقتدار نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش درحال سپران روزهای شکوفایی است، از این رو لازم‌ است از فرصت دریا بهینه استفاده کنیم؛ علاوه بر افزایش بعد نظامی در درآمد اقتصادی بنادر و ظرفیت دریاها بهره‌ ببریم.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید