امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


ارزشمندترین سرمایه کشور نیروی انسانی است

حضرت آیت الله خاتمی در سخنان خود با اشاره به اینکه افتخار ما این است که 3535 شهید عزیز را تقدیم انقلاب کرده ایم ،  گفت: هویت انسان دو بعد دارد هویت فردی و اجتماعی در هویت فردی رفتار خود با پیرامونیان از قبیل پدر ،مادر، پدربزرگ، معلم و ... را شامل می شود که هویت شخصیتی فرد را شکل میدهد .هویت اجتماعی سرزمین، جغرافیا، کشور و دیگری فرهنگ جامع در آن کشور مانند دین ،قانون و روابط اجتماعی را شامل می‌شود .

وی در ادامه سخنان خود گفت :  آینده سازان جامعه ما شمایید و بزرگترین ثروت دست شماست چون آینده به شما تعلق دارد و هیچ انسان عاقلی آینده خود و کشورش را زشت نمی خواهد و هر انسانی با هر فکر و اندیشه و جهان بینی ،کشور و مملکت خود را زیبا خواهد خواست خواستنی که حرکت در آن نباشد به درد نمیخورد حتی شما جامعه زیبا، قشنگ ،پیشرفته و سربلند می خواهید که این امر خود به خود محقق نمی شود بلکه باید همت بلند برای ساختن آینده داشت.

 امام جمعه زنجان در ادامه سخنان خودادامه داد: معلمان و خانواده شما برای آینده شما زحمات زیادی می کشند . ارزشمندترین سرمایه کشور نیروی انسانی اوست . آن جامعه ای موفق می‌شود که همه استعداد ها و توانایی ها و سرمایه خود را به کار گیرد. انسان معجزه بزرگ خدا و کانون لیاقت و استعداد است که باید آرام آرام شکوفا شود استعداد که شکوفا شد فکر بالنده می‌شود و تلاش می‌کند هر روز قدرتمند تر و توانمند تر از روز قبل شود. دانش منشا اقتدار است و اگر اقتدار داشته باشیم فرهنگ ما روح گشایش در جامعه و بالندگی را ترویج خواهد داد و  دین ما هرگز به خاطر اعتقادات خود اجازه دست درازی به سایر کشورها را به ما نمی دهد.

نماینده ولی فقیع در استان افزود: ما هویت تاریخی بسیار ریشه داری داریم مدنیت ایران باستان ۸ هزار سال سابقه دارد و این کشور کشوری ریشه دار است که سابقه امپراطوری بزرگ ایران بر همگان آشکار می باشد . بزرگترین و انعطاف پذیر ترین و معروفترین فرهنگ را ما داریم که مربوط به فرهنگ شرقی و مدنیت ۸ هزار ساله که یک فرهنگ بلند مترقی و پیشرو بوده است می باشد. برای شما جوانان شناخت تاریخ و افتخارات خود واجب است فرهنگ خود را بشناسید ایران در زمان اشکانیان و ساسانیان جغرافیای وسیعی داشته . زمان قاجار با بی عرضگی سلاطین وقت و تحمیل عهدنامه هایی مانند گلستان و ترکمنچای بخش‌های زیادی از پاره تنمان یعنی ایران از کشور جدا شده و حتی در زمان پهلوی نیز اینگونه بوده است.

امام جمعه زنجان در ادامه صحبت‌های خود گفت: سرزمین و فرهنگ جان ماست و پرچم نبوغ عزت ماست ما کشوری داریم که دارای تنوع گویشها ، فرهنگ ها و مذهب ها است ترک، عرب ،بلوچ  و ترکمن همه اول ایرانی هستند و سپس به زبان های مختلف صحبت کرده و تفاوت های گوناگونی دارند مثل اعضای یک خانواده که دارای تنوع سلیقه ها و تفاوت های ظاهری هستند ولی با صمیمیت در کنار یک دیگر زندگی می کنند

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما ریشه دار ترین ملت روی زمین هستیم و باید از فرهنگ خود مطلع باشیم اگر شاهنامه فردوسی مطالعه شود می‌فهمیم که شاهنامه فردوسی زبان فارسی را از هجوم بیگانگان محفوظ نگه داشته است.

آیت اله خاتمی در پایان گفت: دعا می کنم تک تک شما سرافراز و سربلند باشید و در راه خدمت گذاری و عزت ایران و سربلندی نظام جمهوری اسلامی موفق باشید.

در پایان این مراسم از دانش آموزان فعال فرهنگی و تربیتی تجلیل شد . 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید