امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


اصلاح سبک‌ زندگی با بخشنامه ممکن نیست

 

 

 

 

آیت‌الله شیخ  علی خاتمی  در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار کرد: امروز شعار انقلاب اسلامی در دنیا طنین‌انداز است و ایستادگی، روی مواضع و اصول امیدوار کننده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و مخاطبان آن بیان کرد: اساتید و دانشگاهیان و حوزویان مخاطب اصلی این بیانیه هستند.

ایشان با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم از زبان شخصیتی صادر شده که ۴۰ سال تجربه مدیریتی در پس، از انقلاب و ۱۵ سال سابقه زندان قبل از انقلاب را دارد، گفت: هم تجربه مبارزات سیاسی و هم مدیریتی و هم کوله‌بار دینی نقشه راه را در قالب بیانیه گام دوم ترسیم کرده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حکمت، کمال، پختگی و راهبرد در ابعاد مختلف بیانیه گام دوم قابل مشاهده است، گفت: هر کس باید به اندازه توان خود در ریل‌گذاری این موضوع گام بردارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ بار واژه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تکرار شده است، گفت: همچنین ۱۰۰ بار واژه ملت و مردم و ۴۰ بار واژه جوانگرایی تکرار شده است.

ایشان با اشاره به اینکه گام نخست در ۴۰ سال اول در این بیانیه تحلیل شده است، گفت: نسل اول و دوم انقلاب این ۴۰ سال را مدیریت کرده و تجربیات خوبی کسب کرده‌اند اما حالا زمان آن است که این دو نسل کشور را به دست نسل سوم و چهارم بسپارند و اینها وارد میدان شوند و با استفاده از تجربیات گذشته مدیریت را به دست گیرند.

ایشان با اشاره به اینکه با دقت و تجربه آینده را بسیار روشن‌تر از قبل و اداره آن را راحت‌تر از قبل تصور می‌کنم، بیان کرد: واژه‌های امیدبخشی، نشاط و پویایی موضوعی است که در ۴۰ سال آینده و اداره آن به چشم می‌خورد.

آیت الله خاتمی با اشاره به ترسیم هفت محور از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: این ۴۰ سال ایستادگی ۲۳۰ هزار شهید داده است و برای آن زحمات بسیاری را متحمل شده‌ایم پس باید برای ماندگاری آن تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دشمن دیگر آن دشمن قبلی نیست و نسبت به قبل ضعیف‌تر شده است، گفت: امروز فقط ۶۰۰ نفر در خزانه‌داری آمریکا به دنبال ترسیم نقشه‌هایی برای ضربه زدن به اقتصاد کشورمان هستند.

ایشان با اشاره به اینکه امروز ابهت آمریکا شکسته است و دیگر قدرتی ندارد، گفت: برای پیروزی باید با پیروی از ولایت فقیه و با توکل بر خداوند راه را پیش ببریم.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به اختلاف نظرهای موجود بیان کرد: امروز اگر دست در دست هم پشت امام مسلمین باشیم، قطعا به پیروزی نهایی خواهیم رسید و قطعا اگر باهم باشیم پیروز خواهیم شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شاید گفته شود که در سبک زندگی ما اشکال است،گفت: اما اصلاح سبک زندگی با بخشنامه ممکن نیست و باید فرهنگ‌ سازی شود.

آیت الله خاتمی همچنین به دلایل بروز اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: تفکر داعشی موجب انشقاق و جدایی می‌شود.

ایشان افزود: اگر در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمّال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه‌ جاسوسی بود، امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه‌ی غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته‌ حزب‌اللّه و مقاومت در سراسر این منطقه است.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید