امروز دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 - Mon 05 06 2024

منو


هم‌افزایی لازمه پیشبرد امور فرهنگی در کشور است

«آیت الله علی خاتمی» در نشست مدیران کل و معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی شمالغرب کشور به میزبانی زنجان به اهمیت فرهنگ و آشنایی متولیان فرهنگی با این مهم به عنوان روح جامعه اشاره کرد و گفت: هر اندازه به سلامت فرهنگ در جامعه توجه شود به سلامت جامعه منجر می شود.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ تمام شدنی نیست، ادامه داد: مدنیت هشت هزار ساله ایران به عنوان سرمایه بزرگی برای ما محسوب می شود اروپا با تمام تلاش خود نتوانسته بیش از ٢ هزار سال شناسنامه برای خود ایجاد کند.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان با طلوع اسلام فرهنگ ظرافت بیشتری به خود گرفته است؛ پذیرش اسلام با ولایت هم نشانه استحکام فرهنگ در ایران بود.
امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه تمدن هشت هزار ساله و منادی فرهنگ اسلام در کمتر از نیم قرن از منازل نیمی از مردم کره زمین شنیده شد، گفت: کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام از استاد مطهری تحقیق ارزشمندی در این زمینه است.
آیت الله خاتمی ادامه داد: با توجه به جغرافیای مناطق مسلمان و وجود منابع غنی در این کشورها چرا این کشورها فقیر هستند ما از فرهنگ اصیل خود جدا شده ایم فرهنگ غیرت ملیت و شعار چو ایران نباشد تن من مباد را فراموش کردیم.
ایشان با بیان اینکه دشمن کارهای بسیاری  برعلیه کشورهای مسلمان انجام داده و مشغول خشکاندن ریشه و هویت ماست، افزود: به فرموده رهبری کشوری که ریشه و هویت خود را نشناسد مورد هجوم قرار می گیرد.
آیت الله خاتمی افزود: استکبار جهانی تلاش می کند کشورها از ریشه خود جدا شوند و باور کنند که نمی توانند و نیازمند ارباب و حاکم هستند و اگر این فرهنگ پذیدفته شود.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بهار اسلامی در کشورهای منطقه شروع شده بود و از سوی دشمن جلوی آن گرفته شد، افزود: امروز مورد هجوم دشمن قرار گرفتیم برخی از افراد بیخیال، تهاجم دشمن را توهم می دانند و خود را توانا برای مقابله با این تهاجم نمی بینند.
ایشان افزود: خداوند هرگز اجازه نمی دهد کفار بر سرنوشت مسلمانان مسلط شود اگر احساس هویت و اعتماد به نفس داشته باشیم شعار «ما می توانیم» را می توانیم عنلی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و دستاوردهای ٤٠ ساله در تحریم های اقتصادی و سیاسی نشان از توانایی ایران و ایرانی است.
امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه متاسفانه به جای حل مشکلات به دنبال مقصر می گردیم، افزود: همین موضوع موجب شده در بسیاری از کارها موفق نباشیم که وظیفه دستگاه های فرهنگی در این زمینه بیشتر است به تعبیر رهبری دستگاه فرهنگی واقعا مظلوم واقع شده است.
به گفته وی دستگاه های فرهنگی باید هماهنگ عمل کنند مکمل هم باشند با برنامه پیش بروند و احساس نیاز کنند.
ایشان با اشاره به اینکه بین دستگاه های فرهنگی رقابت بی ربطی وجود دارد، افزود: همه مسئول هستیم و باید بپذیریم که سوار بر یک کشتی هستیم اگر آسیبی به یکی وارد شود دامن بقیه را می گیرد.
امام جمعه زنجان به آسیب های اجتماعی کشور و فساد اشاره کرد و گفت: تنها راه مقابله با مشکلات کشور احساس مسئولیت کردن همگانی است و می توان با تکیه به منابع و تجربیات موجود این مشکلات را حل کرد.
ایشان با اشاره به اینکه فرهنگ استان های شمالغرب به یکدیگر نزدیک است، گفت: این تقسیم بندی برای تبادل تجربیات است زبان مشترک و فرهنگ بین این استان ها موجب پیشبرد امورات فرهنگی می شود.
  امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه آثار شبیخون فرهنگی به مرور خود را نشان می دهد، تصریح کرد: یکی از برکات متولیان فرهنگی هم افزایی است و برای افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف راهکار پیدا کند.
این نشست با حضور نمایندگان هنری و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای اجرای طرح های مشترک و طرح موضوعات مربوطه به حوزه هنری و سینمایی به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تشکیل شد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید