امروز پنج شنبه, 20 ارديبهشت 1403 - Thu 05 09 2024

منو


ارتقای آگاهی مردم نسبت به حراست از منابع طبیعی ضروری است

 

ارتقای آگاهی مردم نسبت به حراست از منابع طبیعی ضروری است

هشتمین برنامه پیوند مدرسه و مسجد با حضور حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ، محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل ، صفری رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 ، مدیران ، معلمین و دانش آموزان مدارس هنرستان هاجر و دبیرستان عفاف در مسجد نبی اکرم (ص) برگزار شد .

حضرت آیت الله خاتمی در این برنامه خطاب به دانش آموزان گفتند : دانش آموزان عزیز آینده جامعه متعلق به شماست و اگر در آینده جامعه تان را زیبا می خواهید  باید از همین حالا شروع کنید برای ساختن آن از همین امروز برنامه ریزی کنید ، آینده خود به خود و به صورت تصادفی ساخته نمیشود و همه شئونات آینده در دست نسل جوان امروز است .

در ادامه ایشان گفتند : شکل گیری شخصیت انسان به سه عامل مهم بستگی دارد که عبارتند از : محیط خانواده ، محیط آموزشی و سوم جامعه ای که در آن زندگی می کند و به رشد و تعالی می رسد افزودند: شخصیت ما انسان ها گاهی به صورت ضمیر خودآگاه ما و گاهی به صورت ضمیر ناخود آگاه ما صورت می پذیرد . در ادامه ایشان به این گفته روان شناسان  تاکید کردند و گفتند : ضمیر ناخودآگاه ما انسانها 8 برابر تاثیر گذارتر از ضمیر خود آگاه ماست مانند تکه یخ شناور در آب که فقط یک قسمت آن روی آب است و دیده میشود  نه قسمت آن در زیر آب و غیر قابل دیدن است.

خاتمی افزود : طبق تحقیقی که در حوزه نماز و نماز خوانی انجام شده است دانش آموزانی که نماز خواندن را از محیط خانواده  با پدر و مادریا سایر اعضای خانواده شروع کرده اند به ندرت آنرا ترک می گویند . ایشان گفتند : خانواده ها باید به صورت غیر مستقیم و غیر کلامی با اعمال و کارهای مناسب  فرزندان خود را به نماز تشویق کنند . محیط دوم که فرزند نمازخوانی را در آن شروع می کند یا ادامه میدهد محیط مدرسه است که با تاثیر پذیری از گروه همسالان و دوستان ، مدیران ، معلمین و مربیان همراه است عوامل مدرسه باید بسیار ظرافت به خرج دهند تا مبادا دانش آموزان را از این حوزه دور کنند .

امام جمعه زنجان در ادامه تصریح کردند : سه گروه برای دانش آموزان سرمایه گذاری می کنند گروه اول پدر و مادر در خانواده هستند گروه دوم آموزش و پرورش شامل تمامی عوامل دخیل در امر تعلیم و تربیت  سومین گروه جامعه یا دولت هست که شامل  رسانه ها ، ارگان ها ، سازمانها ، موسسات غیره هستند این عوامل  دست در دست هم برای بوجود آوردن جامعه ای با نشاط پویا و سالم تلاش می کنند . این در حالیست که هر سه گروه با یان همه سرمایه گذاری هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده اند .

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود به دانش آموزان توصیه کردند : در کنار علم ، رفتار ، سلوک ، اخلاق ، دین و مهارتهای زندگی از جمله مهارت نه گفتن را بیاموزید . 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید