امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


حقیقت و اسلام همیشه زنده و پاینده است

 

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره شکوه شکیبایی اظهار کرد: انسان کوه آتشفشان و کانون استعدادها و خلیفه خدا در زمین بوده و تجلی صفات خدا در چهره انسان‌ها نمود پیدا می‌کند.

ایشان با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) بنده نمونه خداوند بودند که تجلی انوار الهی و صفات قدسی خداوند در ایشان ظهور داشت، تصریح کرد: امام علی (ع) در همه خصلت‌های انسانی در مرتبه والای خود بوده و در کنار زهد و تقوا و قناعت در مرتبه والای بخشش بودند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) افزود: سخنان  حضرت زینب (س) سبب روشنگری واقعه عاشورا شد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه حضرت زینب (س) زبان رسای امیرالمومنین بودند، اضافه کرد: درست است که حضرت زینب (س) به لحاظ حیایی که داشتند، صدایشان را نامحرم نشنیده بود، اما وقتی ضرورت ایجاد کرد، ایشان روشنگری کرده و با فصاحت جرات و با بلاغت صحبت می‌کردند.

ایشان با اشاره به اینکه روشنگری حضرت زینب (س) موجب زنده نگهداشتن واقعه عاشورا شد، به گونه‌ای که هنوز هم عزاداری در این مراسم با شکوه خاصی برگزار می‌شود، اضافه کرد: آنچه مسلم است، حق شکست نمی‌خورد و حقیقت و اسلام همیشه زنده و پاینده است.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید