امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم همگانی است

 

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و روانگردان‌ها اظهار کرد: در کنار مسؤولان نقش مردم در مبارزه با مصرف مواد مخدر حائز اهمیت است.

ایشان با بیان اینکه مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم جدی مردم و مسؤولان است، تصریح کرد: کشورهایی که اعتیاد را جرم دانسته‌اند، تعداد معتاد کمتری دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مواد مخدر از پررونق‌ترین بازارها به شمار می‌رود، عنوان کرد: باید همه مردم خطر اعتیاد را با عمق وجود درک کرده و هر لحظه این خطر را برای اعضای خانواده خود ببیند تا در راستای مقابله و مبارزه با آن اقدامی انجام دهند.

ایشان با بیان اینکه با وجود آلوده شدن جامعه به اعتیاد نمی‌توان در چنین فضایی جان سالم به در برد، خاطرنشان کرد: مردم باید خطر را بیخ گوش خود حس کنند چراکه با جدی گرفته شدن آن می‌توان برای مقابله با اعتیاد گام‌های مؤثری برداشت.

خاتمی با بیان اینکه جمع‌آوری مواد مخدر نمی‌تواند جلوی گسترش روز افزون اعتیاد را بگیرد، تصریح کرد: بهترین شیوه برای مقابله با اعتیاد همگانی کردن مبارزه با آن است.

ایشان با اشاره به اینکه مردم نقش بسیاری مؤثر در راستای مبارزه با اعتیاد باید بر عهده داشته باشند، گفت: در این صورت آگاهی هر یک از افراد جامعه برای مقابله و مبارزه با اعتیاد افزایش یافته و فرهنگ خطرناک بودن آن در بین مردم اشاعه می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بیان کرد: باید با روش‌های علمی، حساب شده و ماندگار در برابر مصرف مواد مخدر تدابیر لازم اندیشیده شود.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: خانواده‌های، مدارس و مراکز آموزشی بیشترین نقش را در اشاعه و ترویج فرهنگ مقابله با اعتیاد دارند و باید در این راستای به این مراکز به شکل ویژه توجه شود.

خاتمی با اشاره به اینکه با توجه به اعلام وزیر کشور 10 میلیون حاشیه‌نشین در کشور وجود دارند، گفت: این افراد خارج از چتر قانون بوده و این امر خود خطری برای بروز هر گونه مشکل و معضلی توسط آنان در جامعه است.

ایشان با بیان اینکه افراد معتاد نیز مانند افراد حاشیه‌نشین از دایره کنترل و نظارت قانون در سطح کشور خارج هستند، خاطرنشان کرد: باید در راستای جلوگیری از گسترش مشکلات و معضلات اجتماعی چاره‌اندیشی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اعتیاد به جای قانون بر افراد معتاد مسلط است، گفت: بلا و معضلات اجتماعی چون سیلی است که وقتی که این بلا نازل می‌شود همه را غرق خود می‌کند از این رو باید همه مردم در مقابله با اعتیاد همگام و همراه شوند.

ایشان با بیان اینکه مردم باید خطر اعتیاد را جدی بگیرند، عنوان کرد: متأسفانه هنوز مردم خطر اعتیاد را به شکل جدی لمس نکرده‌اند.

ایشان با اشاره به اینکه بحث ترانزیت مواد مخدر یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری مانند ایران در امر مبارزه با مواد مخدر جدی نیست.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید