امروز پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 - Thu 05 02 2024

منو


نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه کشور است

آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در دبیرستان استاد شهریاری زنجان اظهار کرد: پیش از این قدرت نظامی تعیین کننده قدرت یک کشور بود، اما هم‌اکنون این قضیه صدق نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قدرت اقتصادی و قدرت سیاسی مطرح است، اضافه کرد: معمولا اینگونه مطرح می‌شود، کسی که قدرت اقتصادی دارد از قدرت سیاسی نیز برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه امروز مباحثی که به عنوان سرمایه‌های یک کشور مطرح است، قدرت اقتصادی به عنوان داشته‌ها است، افزود: همچنین سرمایه انسانی از دیگر موضوعاتی است که در جامعه امروزی مطرح است و نسبت به آن تاکید شده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه هم اکنون در دنیا تلاش می‌شود که نسل به دنیا آمده نسل سالم باشد، افزود: کشورها از چندین سال قبل از به دنیا آمدن نوزاد نسبت به سالم بودن وی، برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای تغذیه افراد یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این بخش است، گفت: بر اساس همین فاکتور که علمی نیز است، بزرگترین سرمایه هر کشور قبل از سرمایه ارضی و همچنین تسلیحات نظامی، نیروی انسانی مملکت است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: اگر نیروی انسانی یک کشور قدرت علمی داشته باشند، در مدت کمی قدرت اقتصادی آن کشور نیز بالا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام بیشترین ارزش‎ها را به انسان قائل است، تصریح کرد: خداوند می‌فرماید که همه چیز را برای انسان‌ها خلق کرده‌ام.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان بزرگترین سرمایه کشور هستند، گفت: دانش‌آموزان باید از همین الان به فکر ساختن جامعه خود باشند.

خاتمی با بیان اینکه انتظارات کنونی رهبری از دانش‌آموزان تحصیل، تهذیب و ورزش است، اضافه کرد: قدرت و اقتدار در زیر سایه علم به وجود می‌آید و اگر در این زمینه قوی باشیم دنیا به ما نیاز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فردای جامعه در دست دانش‌آموزان است، گفت: مدیران اجتماعی، اخلاقی و مذهبی جامعه آینده دانش‌آموزان هستند و باید از همین الان نسبت به برنامه‌ریزی در مورد آنها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اطلاعات کنونی دانش‌آموزان از سنوات قبل بالاتر است، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید با فکری روشن نسبت به ساختن آینده‌ای خوب برای کشور فعالیت کنند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید