امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Wed 05 08 2024

منو


زیارت اربعین از کارهای ارزشمند بعد از حادثه کربلاست

 

 

 

آیت‌الله علی خاتمی در جلسه ستاد اربعین استان زنجان، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرموده‌اند وقتی خداوند به عده‌ای خیری برساند؛ محبت امام حسین (ع) را در دل او قرار می‌دهد. بنابراین یکی از کار‌های ارزشمندی که بعد از حادثه کربلا اتفاق افتاده زیارت اربعین بوده است.

وی افزود: هر کس امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کند، خداوند را در عرش زیارت کرده است. بنابراین یک بحث زیارت مطرح است و بحث دوم کربلا.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه علمای نجف بیش از یک هزار سال سابقه پیاده‌روی به کربلا به صورت پر رنگ داشته‌اند، گفت: رونق زیارت اربعین و عزاداری اربعین اگر بیشتر از روز عاشورا نباشد کمتر نیست.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا ۲ سال وقفه در زیارت اربعین ایجاد کرد، ابراز داشت: استان‌ها در حدود ۲ تا ۳ ماه است که در حال انجام مقدمات زیارت اربعین هستند بنابراین اگر در استان زنجان در این بازه زمانی اقدامی انجام نداده باشد با تاخیر دو تا سه ماهه مواجه است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه سه شهرستان در طول سال‌های گذشته در ستاد اربعین همواره خوب می‌درخشیدند، ادامه داد: باید این سه شهرستان مشخص کنند چه آمادگی را برای زیارت اربعین اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام برخی رسانه‌ها تعد زوار امسال به ۵ یا ۹ میلیون نفر خواهد رسید، گفت: توقع این است کشور ایران آمار بالایی از زائران را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید