امروز دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 - Mon 05 06 2024

منو


حضور مردم در انتخابات به عنوان یک تکلیف ملی، انقلابی و حقوق شهروندی است ‎

نماینده ولی فقیه در استان در در ارتباط زنده اینترنتی با مدیران مدارس ناحیه 2 زنجان با بیان اینکه نظام کشورما بر اساس دو اصل مهم اسلامیت و جمهوریت استوار است، اظهار داشت: شکل حکومت، مدیریت سیاسی و کلان کشور در نظام ما مردم سالاری است و خواسته اکثریت مردم جمهوری اسلامی بوده و بر همین  اساس قانون اساسی و نهادهای مدیریتی تنظیم و تدوین شده است.

آیت اله خاتمی در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مردم پایه اصلی مدیریت، حکومت و تصمیم گیری هستند، افزود: سالار جامعه و کشور ما مردم هستند و نوع حکومت را مردم انتخاب می کنند و همین مردم با واسطه رهبر را انتخاب کرده و به صورت مستقیم نیز رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند.

امام جمعه زنجان  گفت: مردم با مشارکت در انتخابات در مدیریت های کلان کشور، شهرستان و شهر ایفای نقش کرده و در طول ۴۲ سال گذشته نقش خود را اثبات کرده اند و این مردم با پیروزی در انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و با حضور در صحنه های مختلف در نگهداری و پشتیبانی از نظام و انقلاب نقش آفرینی کرده اند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در طی ۴۲ سال گذشته  37 انتخابات برگزار شده است، گفت : مردم زنجان همیشه در پای صندوق رای حضور داشته و میزان مشارکت آنها از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی در پاسخ به اینکه  عده ای در کشورهستندکهمردمرانسبت به حضور در انتخابات دلسرد می کنند، گفت:  قهر کردن با صندوق آراء راه حل مناسبی نیست چرا که در اینصورت افراد از حقوق شهروندی خود استفاده نمی کنند بلکه باید با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب افراد توانمند، متعهد و اصلح به حل مشکلات کشور کمک کرد.

آیت اله خاتمی در ادامه افزود: امروز در دنیا مجامع بین المللی یکی از فاکتورهای اقتدار کشور را احساس مسئولیت و حضور مردم کشور در صحنه ها می دانند و این مسئله نشان دهنده علاقمندی مردم به کشور و منافع ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروز در شرایط بسیارحساس و سرنوشت ساز هستیم، گفت: حضور مردم در انتخابات به عنوان یک تکلیف ملی، انقلابی و حقوق شهروندی است و مردم در تصمیم گیری ها مخصوصاً تصمیم های اجتماعی و سرنوشت ساز موثر هستند.

امام جمعه زنجان دربخش دیگری از صحبت های خود  با تبریک به رای اولی ها، گفت: شما با پشت سر گذاشتن بلوغ شرعی اکنون در بلوغ سیاسی هستید واین یعنی صاحب حق بوده و قدرت انتخاب دارید.

آیت اله خاتمی  خطاب به رای اولی ها، گفت: کشور مال شما جوانان است و آینده آن را شما خواهید ساخت، اگر کشور زیبا می خواهید باید با حضور در سنگر علم و دانش و عرصه های اجتماعی و انتخابات باعث سربلندی، پیشرفت و سرافرازی آن شوید.

آیت‌اله خاتمی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تغییر با حضور فعال اتفاق می افتد، ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله مردم ایران همه با هم، دست در دست هم روز جمعه 28 خرداد با حضورپرشور و گسترده در پای صندوق های آرا برای ساختن ایرانی آباد،آزاد، مستقل و سربلند حاضر خواهند شد.

شایان ذکر است در ابتدای این ارتباط زنده اینترنتی مجید دویرانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ضمن خیر مقدم به آیت اله خاتمی از حضور وی در این ارتباط مجازی با مدیران مدارس قدردانی کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید